موسسه ردیابی نفتکش‌ها: کشتی ایرانی در حال حرکت با سرعت عادی است

کدخبر: ۳۰۷۱۴۱
اقتصادنیوز؛ در حالی که بیشتر رسانه‌های غربی از نشت نفت از نفتکش ایرانی «SABITI» خبر داده اند، وبسایت TankerTracker وابسته به موسسه بین‌المللی مکان‌یابی نفتکش‌ها گزارش داد که این نفتکش با سرعت عادی در حال حرکت است.
موسسه ردیابی نفتکش‌ها: کشتی ایرانی در حال  حرکت با سرعت عادی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در حالی که بیشتر رسانه‌های غربی از نشت نفت از نفتکش ایرانی «SABITI» درپی حادثه‌ای در دریای سرخ خبر می‌دهند اما موسسه مکان‌یابی شناورها موسوم به «تانکر ترَکِر» ادعای دیگری دارد.

تانکر ترکر در صفحه رسمی توئیتر خود مدعی شد: «بر اساس تمام اطلاعاتی که تا کنون جمع‌آوری کردیم، از جمله تصویر ماهواره‌ای ناسا از منطقه و داده‌های موسسه مارین ترافیک، هیچ دود، آتش، نشت یا یدک‌کشی [در محل نفتکش ایرانی] مشاهده نکردیم».

این موسسه در ادامه ادعای خود افزود: «در عوض، ما یک تانکر را می‌بینیم که با سرعت مناسب به سمت خانه می‌رود. تیتر اخبار [مبنی بر هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی] مقداری باعث افزایش قیمت نفت شد».

با اینکه این انفجار بدنه نفتکش ایرانی در آب‌های نزدیک حریم دریایی عربستان سعودی رخ داده اما مقامات این رژیم هنوز درباره این حادثه اظهار نظر نکرده‌اند.

پیشتر وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای گفته بود هنوز برای تعیین یک مقصر در حادثه نفتکش ایرانی بسیار زود است و باید منتظر نتایج تحقیقات بیشتر بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران صبح امروز (جمعه) اعلام کرد نفتکش ایرانی SABITI متعلق به شرکت ملی نفتکش در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت های ۵ و5:20 دقیقه صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است. دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز اکنون در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی در صدد کنترل آن هستند. کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید