ناتو خود را ملزم به تأمین امنیت ترکیه می‌داند

کدخبر: ۳۰۷۱۵۸
اقتصادنیوز: دبیرکل ناتو در دیدار با وزیر خارجه ترکیه در استانبول با دعوت از آنکارا به خویشتن‌داری، گفت که ناتو خود را ملزم به تأمین امنیت ترکیه می‌داند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، امروز (جمعه) در کنفرانس خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در استانبول گفت که متحدان ترکیه باید نگرانی‌های امنیتی ترکیه را درک کنند.

به نوشته تی آر تی عربی، او گفت که در دیدار با دبیرکل ناتو، اطلاعات عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه را در اختیار او قرار داده است.

 چاووش اوغلو، با بیان اینکه ترکیه به مسئولیت‌ خود در قالب پیمان ناتو عمل کرده است، خواستار حمایت معنوی اعضای ناتو از ترکیه شد. او مدعی شد که ترکیه در معرض اخبار دروغین قرار گرفته است و ارتش این کشور به هیچ عنوان غیر نظامیان را هدف قرار نمی‌دهد.

در ادامه «ینس استولتنبرگ» گفت که ناتو خود را به حفظ امنیت ترکیه ملزم می‌داند اما انتظار دارد که ترکیه در خصوص عملیات نظامی در شمال سوریه خویشتن‌دار باشد.

دبیرکل ناتو نیز مدعی شد که ترکیه هیچ زمانی غیر نظامیان را هدف قرار نداده و ازین پس نیز هرگز این کار را انجام نخواهد داد. او تأکید کرد که نباید اجازه داد تروریست‌های داعش زندانی در سوریه فرار کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید