رئیس کل بانک مرکزی مدعی شد

درخواست کمک ترامپ برای بازگشت به برجام

کدخبر: ۳۰۷۱۶۲
رئیس کل بانک مرکزی گفت: خود ترامپ به یکی از ریسان جمهوری کشورها گفته بود که گمان می‌کردیم اگر نفت و بانک تحریم شود ایران سقوط می‌کند اما به این نتیجه رسیدم که جمهوری اسلامی به این شکل ساقط نمی‌شود و شما کمک کنید که به برجام برگردیم.
درخواست کمک ترامپ برای بازگشت به برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «عبدالناصر همتی» در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت:‌ به استناد صحبت های خود تحریم کنندگان، شرایط و اهداف آنها و کاری که ما در مقابل باید انجام دهیم بسیار عمیق تر و حساس تر از آن چیزی است که در ظاهر به آن توجه می کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات شهریور سال گذشته و شرایط اقتصاد ایران و برنامه های آمریکا و متحدانش در منطقه، ‌ادامه داد:‌ از دو طرف هم انتظارات تورمی را تشدید می کردند و هم شوک منفی عرضه که منجر به پایین آمدن تولید حقیقی و در انتها رکود و بیکاری می شد را دامن می زدند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود:‌ به نظر خیلی از تحلیلگران اگر این روند در تابستان سال گذشته ادامه پیدا می کرد به معنای غیر قابل مهار شدن اقتصاد و ‌تورم بود و حتی صحبت هایی از ابر تورم و تورم های سه رقمی و چهار قمی و نرخ ارز بالا در بازار مطرح می شد در عین حال عده ای تلاش ها را بی ثمر می دانستند و معتقد بودند ارز به ۴۰ هزار تومان می رسد.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه باید بر مبنای اصول با تحریم مقابله کنیم،‌ گفت: اگر قضاوت منصفانه باشد، با توجه به شرایط موجود کشور که آن را تحویل گرفتیم و رقم و فشاری که وجود داشت،‌ موفق بودیم.

همتی تاکید کرد: در شرایطی که قرار داشتیم بر مبنای یک سری اصول توانستیم بازار را کنترل کرده و ثبات نسبی را بدست آوریم و جمهوری اسلامی استوار و محکم باقی مانده است. حتی خود ترامپ به یکی از ریسان جمهوری کشورها گفته بود که گمان می کردیم اگر نفت و بانک تحریم شود ایران سقوط می کند اما به این نتیجه رسیدم که جمهوری اسلامی به این شکل ساقط نمی شود و شما کمک کنید که به برجام برگردیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید