دیدار رئیس‌جمهور ترکیه و معاون رئیس‌جمهوری آمریکا؛

اردوغان زیر حرفش زد

کدخبر: ۳۰۸۱۳۴
اقتصادنیوز؛ علی‌رغم اینکه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته گفته بود با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار نمی‌کند، این ملاقات امروز (پنجشنبه) انجام شد.
اردوغان زیر حرفش زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ رئیس‌جمهور ترکیه با اینکه گفته بود با معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار نمی‌کند اما امروز این کار را انجام داد.

پنس و اردوغان قرار است در این گفت‌وگو عملیات نظامی ترکیه با نام «چشمه صلح» در شمال سوریه را به بحث بگذارند.

این دیدار در حالی انجام شد که روز گذشته (چهارشنبه) اردوغان در پاسخ به خبرنگار شبکه «اسکای نیوز»، در خصوص این‌که درباره چه مسائلی با پنس و پامپئو که به ترکیه سفر کرده‌اند گفت‌وگو خواهد کرد گفت: «با آن‌ها گفت‌وگو نمی‌کنم. آن‌ها باید با همتایان خودشان صحبت کنند. اگر ترامپ به اینجا بیاید با او صحبت خواهم کرد».

پنس و اردوغان

سفر پنس به ترکیه یک روز پس از آن انجام می‌شود که کاخ سفید نامه‌‌‌ای را منتشر کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ۹ اکتبر (۱۷ مهر) برای اردوغان ارسال کرده بود. ترامپ در این نامه از اردوغان خواسته بود با شبه‌نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه به توافق رسیده و عملیات نظامی علیه آن‌ها را لغو کند.

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه)‌ اعلام کرد واکنش آنکارا به نامه توهین‌آمیز ترامپ به همتای ترکیه‌ای خود، آغاز عملیات نظامی «چشمه صلح» در سوریه بود.

دولت آمریکا اخیراً گفته است که در برابر ترکیه به دلیل عملیات مذکور، سه راه بیشتر پیش رو ندارد،‌ یا اینکه برای مقابله با ترکیه به سوریه نیرو بفرستد، یا ترکیه را تحرم اقتصادی و مالی کند و یا اینکه برای بین ترکیه و شبه‌نظامیان کرد سوری که آنکارا آن‌ها را «تروریست» می‌داند، میانجی‌گری کند.

آمریکا روز سه شنبه دو وزارت‌خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه وزیر دفاع، وزیر انرژی و وزیر کشور تحریم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید