به‌رغم مخالفت ۵۰ سازمان بین‌المللی؛ آمریکا و کشورهای اروپایی؛ونزوئلا صاحب کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل شد+ واکنش آمریکا

کدخبر: ۳۰۸۱۶۶
اقتصادنیوز: ونزوئلا روز پنجشنبه با وجود مخالفت بیش از ۵۰ سازمان و بسیاری از کشورها، یک کرسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو را به دست آورد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یاهو نیوز، وقتی رئیس دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل نتایج رای گیری برای دو کرسی آمریکای لاتین در این شورا را اعلام کرد، تشویق های گسترده ای در جلسه شورای حقوق بشر به وجود آمد. برزیل توانست با ۱۵۳ رای در صدر قرار گرفت و پس از آن ونزوئلا با ۱۰۵ در جایگاه دوم ایستاد.

«خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به شکست تلاش های ناکام نمایندگان آمریکا و کشورهای متحد وی، این رای گیری را "پیروزی بزرگ" خواند.

دولت ترامپ خوان گوایدو را به عنوان رهبر مخالفان ونزوئلا به رسمیت شناخته است و کلی کرافت سفیر آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل، قرار دادن دولت مادورو در این شورا را شرم آور برای سازمان ملل و فاجعه ای برای مردم ونزوئلا خواند.

کرفت در بیانیه ای اعلام کرد: اینکه یکی از بدترین متجاوزان حقوق بشر در جهان بتواند کرسی در شورای حامیان حقوق بشر بدست آورد و از حقوق بشر دفاع کند وحشتناک است.

نمایندگان ۱۹۳ کشورروز پنجشنبه ۱۴ نماینده از ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که کار سه سال آینده خود را از اول ژانویه آغاز می کنند انتخاب کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید