روز اعاده حیثیت مهاجمان پرسپولیس

کدخبر: ۳۰۸۳۷۷
اقتصاد نیوز: پرسپولیس امروز در استادیوم آزادی و در آغاز هفته هفتم لیگ برتر مقابل پیکان قرار خواهد گرفت.
روز اعاده حیثیت مهاجمان پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از نود،  پرسپولیس تا این‌جای فصل نتوانسته نتایج خوبی بگیرد. علاوه بر این که شاگردان کالدرون در این چند بازی کیفیت لازم را نداشتند اما یک فاکتور دیگر را هم می‌توان در نتایج قهرمان چند فصل گذشته لیگ برتر لحاظ کرد. پرسپولیس قرعه سختی داشته و در 6 هفته‌ای که از لیگ گذشته بیشتر بازی‌هایش را با تیم‌های بالای جدول انجام داده است. نکته مشترک حریفان ابتدایی پرسپولیس علاوه بر اشغال کردن رتبه‌های بالایی جدول این بوده که آنها خط دفاعی مستحکمی داشته‌اند. بعضی از این حریفان مانند سپاهان و تراکتور توانسته‌اند در 6 هفته ابتدایی لیگ دروازه خود را بسته نگه داشته و با صفر گل خورده‌ آمار دفاعی بسیار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند. حریفان این تیم‌ها به غیر از پرسپولیس هم نتوانسته‌اند دروازه‌شان را باز کنند و چنین آماری نشان می‌دهد  که در نتایج به دست آمده علاوه بر ضعف خط حمله کالدرون اقتدار دفاعی حریف هم تاثیرگذار بوده است.

پرسپولیس بعد از تعطیلات لیگ در اولین بازی خود باید به مصاف پیکان برود. پیکان با 12 گل خورده بعد از تیم انتهای جدولی شاهین بوشهر بدترین خط دفاعی لیگ را دارد. نکته جالب این تیم این است که آنها همراه با نساجی با 12 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارند اما آمار بسیار بد دفاعی باعث شده تا با تفاضل گل صفر با اختلاف کم نسبت به تیم‌های پایین‌تر در رده سیزدهم قرار بگیرند.

پیکان هفته اول با شیخ‌ویسی دو گل از پیکان خورد و بعد از دریافت 4 گل از نساجی، مهدی امینی را وارد بازی کرد و در بازی‌های بعدی هم به او میدان داد. این تغییر اما تاثیری در روند پیکان نداشت و تیم حسین فرکی تا هفته ششم فقط یک کلین شیت مقابل فولاد به نام خودش ثبت کرده است. این می‌تواند خبر خوبی برای مهاجمان پرسپولیس باشد که به خاطر گل‌نزدن‌هایشان زیر فشار شدیدی قرار دارند. بازی با پیکان شاید فرصت خوبی برای آنها باشد تا با زدن چند گل از زیر فشار درآمده و با شرایط روحی و فنی بهتری لیگ را ادامه دهند. البته بعید نیست آنها به شرایط فولاد دچار شده و با هدیه دادن یک کلین‌شیت به حسین فرکی بیش از پیش به بحران نزدیک شوند. از آن سو حضور شهریار مغانلو به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر و تبحر بازیکنان پیکان در پنالتی‌ گرفتن هم برخلاف خط حمله پرسپولیس، خط دفاع این تیم را با مشکل مواجه خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید