پاسخ قوه قضائیه به ادعاهای اعضای پایداری؛ بعد از روح‌الله زم، کسی بازداشت نشده

کدخبر: ۳۰۸۸۶۲
اقتصادنیوز: سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: تا امروز غیر از خود روح الله زم فرد دیگری از بخش های مختلف چه در دولت و چه در قوه و چه در نیروهای مسلح بازداشت نشده است و بی جهت گمانه زنی نشود. توصیه‌ام این است که انگشت اتهام به سمت یکدیگر روانه نکنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، غلامحسین اسماعیلی در دوازدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: در ابتدا لازم است تشکر کنم از حضور حماسی و آگاهانه و توام با بصیرت بیش از ۱۷ میلیون زائر اربعین و بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی که با حضورشان تجلی بخش شعائر الهی و تداوم‌بخش نهضت حسینی بودند و حضورشان نمایشگر اقتدار و عظمت امت اسلام و موجب یاس و ناامیدی دشمنان است.

وی افزود: از دولت و مردم عراق هم برای میزبانی خوب آنها و برگزاری اربعین حسینی تشکر می‌کنم. از موکب داران ایرانی و عراقی و ستاد اربعین تشکر می کنم که تلاش آنها کمک شایانی به برقراری و برگزاری مراسم اربعین حسینی کرد.

اسماعیلی گفت: امیدوارم پاییز و زمستان امسال شاهد بارش رحمت‌های الهی برای مردم ایران و منطقه باشیم. یادمان نرود که در روزهای پایانی سال ۹۷ و آغاز روزهای سال ۹۸ بارندگی‌ها و سیلاب‌هایی به وقوع پیوست که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد. بخشی از آن ناشی از قصور و تقصیر مدیران در بخش‌های مختلف بود که اگر وظایف‌شان را به نحو شایسته انجام می‌دادند، اینقدر دچار آسیب نمی شدیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در همان ایام ریاست قوه قضاییه گفتند که تبدیل شدن برکت الهی به ایجاد مشکل برای مردم باید آخرین بار باشد. ما رحمت الهی را آرزومندیم، اما نباید به جهت کوتاهی برخی از مسولان، مردم در کنار نزول این رحمت دچار مشکل شوند.

وی متذکر شد: به تمامی مسئولان ذی‌ربط یادآوری می کنم که با هدف پیشگیری ناشی از جاری شدن سیل، باز نگاهی به مسولیت‌های‌شان داشته باشند و مقدمات لازم را در جهت رفع مشکلات مربوط به حوزه‌های رودخانه ها و لایه روبی رودخانه ها و مسیرهایی که با گرفتگی موجب مسدود شدن می شوند، انجام دهند.

صدور حکم بدوی برای جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی

اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حکم پرونده زیباحالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی صادر شده است؟ گفت: در این پرونده حکم بدوی صادر شده و منتهی به محکومیت شده و محکومیت سنگین است.

وی افزود: از آنجا که پرونده جزو پرونده های عادی بود و جزو پرونده های ویژه اقتصادی دادگاه انقلاب نبود و قطعیت نیافته، از بیان جزییات معذوریم. ان‌شاءالله با قطعی شدن حکم توسط دیوان عالی اطلاع‌رسانی می‌شود.

بعد از «زم» دستگیری جدیدی انجام نشده است

اسماعیلی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه در فضای مجازی ادعاهایی مطرح شده که افرادی از ریاست جمهوری و قوه قضاییه با روح الله زم و آمدنیوز در ارتباط بودند و دستگیر شدند،‌ آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: لازم است بار دیگر از این اقدام هوشمندانه، دقیق، اطلاعاتی و عملیات فریبی که سربازان گمنان امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه انجام دادند تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز غیر از خود روح الله زم فرد دیگری از بخش های مختلف چه در دولت و چه در قوه و چه در نیروهای مسلح بازداشت نشده است و بی جهت گمانه زنی نشود. توصیه‌ام این است که انگشت اتهام به سمت یکدیگر روانه نکنید.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اجازه بدهید دستگاه های امنیتی و قضایی بررسی دقیق خود را انجام دهند، البته ما اطلاعات ذی قیمتی در این حوزه بدست آوردیم، اما بعد از دستگیری زم هیچ دستگیری جدیدی انجام نشده است.

وی یادآور شد: قبلا در بخش هایی که اطلاع رسانی شد و مستند ایستگاه پایانی دروغ پخش شد، افرادی در آن فرایند دستگیر شده بودند و قبل از این قصه رسیدگی و محکوم شدند، اما در برهه اخیر دستگیری جدید نداشتیم.

اسماعیلی گفت: به همه فریب خوردگان در داخل و خارج کشور که با اعتماد به سرویس های بیگانه و اعتماد به دشمن اقداماتی را علیه مردم و کشور و نظام انجام می دهند و به دول خارجی دلگرم هستند، توصیه می کنم که آنها از این قصه درس عبرت بگیرند و بدانند سرویس های بیگانه قابل اعتماد نیستند و ما ثابت کردیم که در هوا پهپاد دشمن را شناسایی و پهپاد رادار گریز را تحت تعقیب قرار می دهیم و خود سرویس ها را مدیریت می کنیم،‌ بنابراین با ریسمان پوسیده دول خارجی و سرویس های اطلاعاتی آنها خود را به چاه نیندازند و به فکر بازگشت به آغوش ملت و کشور باشند و الا در آینده‌ای نه چندان دور سرنوشتی مشابه روح الله زم در انتظار آنهاست، این بزرگ آنها بود که به دام افتاد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید