بر اساس نظرسنجی CNN؛

حمایت از استیضاح ترامپ به بیشترین میزان خود رسید

کدخبر: ۳۰۸۸۹۵
اقتصادنیوز؛ بر اساس نظرسنجی CNN نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که رئیس‌جمهوری این کشور باید استیضاح شده و از کاخ سفید اخراج شود.
حمایت از استیضاح ترامپ به بیشترین میزان خود رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور باید استیضاح شده و از کاخ سفید اخراج شود. این نخستین‌ بار است که در نظرسنجی «سی‌ان‌ان» حمایت از استیضاح ترامپ به چنین رقمی می‌رسد. 

این در حالی است که گرچه حمایت از استیضاح ترامپ افزایش یافته اما رضایت مردم این کشور از شیوه مدیریت مسائل مهم از سوی او همچنان یکسان مانده است. در مجموع، ‌۴۱ درصد از مردم آمریکا از عملکرد ترامپ رضایت دارند و ۵۷ درصد نیز با آن مخالف هستند. این میزان از ماه سپتامبر تاکنون تغییر چندانی نکرده است. 

۴۹ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که ترامپ از قدرت سیاسی خود به‌عنوان رئیس کاخ سفید برای کنار زدن رقیب انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۲۰ بهره برده است. در عین حال، شمار بیشتری از مردم آمریکا (۴۳ درصد) معتقدند که ترامپ از مقام خود سوءاستفاده نکرده است. این تغییری ۱۶ امتیازی را در آرا نشان می‌دهد و ۸۷ درصد از جمهوری‌خواهان نیز معتقدند که ترامپ از مقام خود سوءاستفاده نکرده است. 

۵۰ درصد از مردمی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند معتقدند که ترامپ به‌دروغ درباره گفت‌وگویش با همتای اوکراینی‌اش اطلاع‌رسانی کرده است. ۴۴ درصد نیز معتقدند که وی حقیقت را گفته است. 

بیشترین حمایت از استیضاح ترامپ در میان دموکرات‌ها صورت گرفته و رقم آن به ۸۷ درصد می‌رسد. ۵۰ درصد از رای‌دهندگان مستقل نیز معتقدند که ترامپ باید استیضاح شود. نظرسنجی جدید از حمایت شش درصدی جمهوری‌خواهان از استیضاح ترامپ خبر می‌دهد، حال آن‌که این رقم در ماه سپتامبر ۱۴ درصد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید