معاون امنیتی انتظامی استانداری خبر داد:

دستگیری تیم‌های خرابکار در خوزستان

کدخبر: ۳۰۸۹۵۱
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به تامین امنیت در ایام اربعین گفت: از ماه‌ها پیش بسترسازی تامین امنیت زائران فراهم شد و از هفته‌ها قبل از اربعین تیم‌هایی که قصد خرابکاری داشتند، دستگیر و تجهیزات آن‌ها توقیف شد. در کشور عراق نیز مواردی از این دست خنثی شد.
دستگیری تیم‌های خرابکار در خوزستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حبیب‌الله آصفی در نشست خبری که امروز (۳۰ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: با وجود افزایش فشار و تنگناها علیه کشور و مردم ایران اما دولت در راستای بهبود شاخص‌ها، کاهش تورم و همچنین فعال کردن سرمایه‌های بخش خصوصی تلاش زیادی کرده است. همت دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی در ایران و دیگر بخش‌های کشور همه با انجام فعالیت‌هایی در راستای دفاع از منافع و امنیت ملی به کار گرفته شده است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه دشمنان بسیار تلاش کردند که کشور ایران را آشفته نشان دهند، گفت: مردم حتی در نقاط بحرانی نیز یک همگرایی قوی به نمایش گذاشتند و حضور خود را در عرصه‌های مختلف ثابت کردند.

آصفی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین امسال، بیان کرد: تقریبا برای برگزاری مراسم اربعین از تمام توان استفاده شد و جلسات هماهنگی مختلفی با حضور استاندار خوزستان در این زمینه برگزار کردیم. سجده شکر بجا می‌آوریم که خداوند متعال فرصت نوکری را به همه مدیران استان داد.

وی تصریح کرد: اربعین و ایام محرم جزو موضوعاتی هستند که یک بار دیگر باور اعتقادی مردم را محک زده و آن‌ها را به عرصه دینی و اجتماعی آورد. ستاد اربعین امسال نیز مانند سال‌های گذشته با هدایت استاندار خوزستان آغاز به کار کرد و زمان بسیاری برای برنامه‌ریزی در حوزه خدمات‌رسانی به زائران حسینی صرف شد.

دستگیری تیم‌های خرابکار در خوزستان قبل از اربعین

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با تشکر از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، مرزبانی و دیگر اعضای کمیته امنیتی انتظامی ستاد اربعین بیان کرد: از ماه‌ها پیش بسترسازی تامین امنیت زائران فراهم شد و از هفته‌ها قبل از اربعین تیم‌هایی که قصد خرابکاری داشتند، دستگیر و تجهیزات آن‌ها توقیف شد. در کشور عراق نیز مواردی از این دست خنثی شد.

وی گفت: امسال با وجود اینکه دولت یکسری محدودیت‌های مالی داشت و مردم نیز دچار تنگنا بودند اما کسی عقب‌نشینی نکرد و حتی اگر استان‌های معین به صحنه نمی‌آمدند، به بهترین شکل ممکن در حد توان پذیرای عاشقان حسینی بودیم.

آصفی ادامه داد: حرکت و موجی که در اربعین امسال ایجاد شد، با امنیت ملی در ایران و عراق ارتباط مستقیم داشت و بسیاری از مذاهب و ادیان نیز در راهپیمایی عظیم اربعین حضور پیدا کردند.

ادامه تردد زائران خارجی از مرز شلمچه

وی تصریح کرد: زائران بسیاری از کشورهای سریلانکا، هند، پاکستان، لبنان، آذربایجان، لیتوانی و افغانستان در راهپیمایی عظیم اربعین حضور داشتند که با بسیج همه امکانات خوزستان، میزبانی زائران حسینی را انجام دادیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت تردد زائران خارجی، بیان کرد: زائران اتباع خارجی همچنان در حال عبور از مرز شلمچه هستند.

صادرات از خوزستان در اربعین قطع نشد

آصفی با اشاره به ممنوعیت صادرات در ایام اربعین از مرزهای خوزستان، گفت: با وجود ترافیک جمعیتی در ایام اربعین اما وقفه‌ای در صادرات نداشتیم. هر چند اعلام رسمی مبنی بر توقف صادرات بوده اما صادرات سبزی، صیفی‌جات و دیگر کالاهای فاسدشدنی از خوزستان قطع نشد.

وی تصریح کرد: شور و نشاط گروه‌های مردمی و انجمن‌های مذهبی برای پذیرایی از زائران حسینی بسیار خوب بود. همچنین امسال دانشگاه علوم پزشکی نظارت بسیار سختگیرانه‌ای بر توزیع مواد غذایی و آب آشامیدنی داشت و خوشبختانه بیش از 15 میلیون بطری آب استاندارد میان زائران توزیع شد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی، بیان کرد: نیروی انتظامی بیش از 6 هزار نفر را برای تامین امنیت زائران به کار گرفت. 90 درصد جلسات ستاد اربعین خوزستان با هدایت استاندار، مدیریت شد و تمامی بسترهای لازم از سوی دستگاه‌های امنیتی برای تامین امنیت زائران فراهم شده بود.

کوتاهی زائران در توجه به اطلاعیه‌های مربوط به داروهای غیرمجاز

وی عنوان کرد: امسال دستگیری افراد حامل مواد مخدر در مرزها به تعداد خیلی جزئی وجود داشت اما در زمینه حمل داروهای غیرمجاز با وجود اطلاعیه‌های بسیار زیادی که از سوی نیروی انتظامی اعلام شده بود، باز هم برخی زائران کوتاهی داشتند. برخی داروها در کشور ما به عنوان مواد مخدر محسوب نمی‌شود و تنها قرص خواب‌آور و آرامبخش است اما در عراق در خصوص این داروها سخت‌گیری می‌شود.

آصفی با اشاره به تعدد مراجع صادرکننده کارت تردد در ایام اربعین حسینی بیان کرد: امسال صدور کارت تردد از سوی وزارت کشور به شش شکل انجام و کارت‌ها با هماهنگی و نظارت استانداری خوزستان توزیع شد اما به تهران پیشنهاد دادیم که سال آینده همان گونه که نیروی انتظامی تامین امنیت را به صورت استانی بر عهده دارد، صدور کارت را نیز بر عهده بگیرد. بنابراین مشکلات در این زمینه نیز مشخص شد.

اختصاص 1700 اتوبوس برای تردد زائران در مرزهای خوزستان

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت تردد زائران، تصریح کرد: دو روزی که ازدحام جمعیت زائران حسینی در مرزهای مختلف، کشور عراق را با مشکل مواجه کرده بود، سپاه پاسداران تمام اتوبوس‌های خود را بسیج کرد تا در کنار کامیون‌های لبه دار برای جابه‌جایی زائران در خاک عراق اعزام شوند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان ادامه داد: در اربعین امسال جابه‌جایی زائران به وسیله قایق در برنامه‌ریزی‌های بین کشور ایران و عراق نبود. همچنین طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی کشور موجودی اتوبوس 12 هزار دستگاه بود که 4 هزار دستگاه برای استفاده محلی و 8 هزار دستگاه نیز از توان بخش خصوصی برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین برای چهار مرز اختصاص پیدا کرد که از این میان یک هزار و 700 دستگاه اتوبوس سهمیه استان خوزستان شد.

آصفی عدم تامین قیر در سال جاری را یکی از مشکلات عمده خدمات‌رسانی در این مدت دانست و گفت: اگر قیر به اندازه کافی می‌رسید حتی تمامی مسیرهای فرعی منتهی به مرزها نیز آسفالت می‌شد. با این حال، امسال با وجود تمام کمبودها 30 هکتار توسعه پارکینگ‌ها محقق شد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر سرقت از پارکینگ‌های شلمچه و چذابه، بیان کرد: امسال در پارکینگ مرز شلمچه حتی یک مورد سرقت گزارش نشد و در مرز چذابه نیز تنها 9 مورد سرقت گزارش شده بود که با تلاش کمیته امنیتی، سارقان غیرخوزستانی دستگیر شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید