اختلاف کرباسچی با عارف یک دعوای شخصی است؟

کدخبر: ۳۰۹۰۰۴
اقتصادنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اختلاف نظر میان شخصیت‌ها و احزاب طبیعی است اما مانع وحدت نیست و چنین اختلاف‌هایی به شخصیت‌ها و نه جریان اصلاحات بازمی‌گردد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه‌نیوز، روز گذشته علی شکوری‌راد در حالی از اتحاد میان نیروهای اصلاح‌طلب سخن گفت که غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد به تندی علیه عارف تاخت و گفت که او در حالی می‌خواهد تمام مناصب را در اختیار بگیرد که روزگاری مانع سخنرانی عبدالکریم سروش شد و روزگاری دیگر دکتر جواد طباطبایی را از معاونت پژوهشی برداشت. البته که اصلاح‌طلبان باوجود چنین اختلاف‌نظرهای شخصی، راهبردی و اجرایی درباره انتخابات همچنان در تلاشند تا به یک سیاست واحد دست‌ یابند.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب باور دارد که اگر زمینه حضور تمام نیروهای اصلاح‌طلب فراهم شود، هیچکس ضرر نخواهد کرد. او درباره سیاست انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «اصلاح‌طلبان نمی‌توانند از قبل به‌طور جامع برنامه‌ریزی انتخاباتی داشته باشند زیرا مشخص نیست که شورای نگهبان چه تعداد از نامزدهای آنها را ردصلاحیت می‌کند. البته امیدواریم در این دوره از انتخابات شاهد یک رقابت کاملا آزاد باشیم زیرا در چنین شرایطی نه‌تنها هیچکس ضرری نخواهد کرد، بلکه نظام قدرتمندتر از گذشته خواهد شد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال عدم حضور محمدرضا عارف در انتخابات مجلس اظهار کرد: «اگر آقای عارف به دلیل شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 در انتخابات مجلس نامزد نشود، افراد سرشناس دیگری وظیفه سرلیستی اصلاح‌طلبان را برعهده می‌گیرند. البته که خود آقای عارف هم می‌تواند در انتخابات مجلس می‌تواند تأثیرگذار باشد زیرا او جایگاه مهمی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارد و شخصیت مهمی در میان اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود».

او درباره کیفیت لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان هم تصریح کرد: «در این دوره از انتخابات اصلاح‌طلبان قصد ندارند که به راحتی افرادی را در لیست خود بگنجانند و باتوجه به سرمایه اجتماعی خود سعی می‌کنند که شخصیت‌هایی واقعا اصلاح‌طلب که خود را پایبند به اصول اصلاحات می‌دانند و در راستای تحقق آن اصول حرکت می‌کنند را معرفی کنند».

قنبری در پاسخ به این پرسش که باتوجه به حمله‌های اخیر کرباسچی به عارف آیا واقعا تحقق وحدت میان نیروهای اصلاح‌طلب میسر است یا خیر، گفت: «من به طور کلی نسبت به تحقق وحدت میان اصلاح‌طلبان بسیار خوش‌بینم و باتوجه به رویکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان این وحدت محقق می‌شود و تردید ندارم که چنین اختلاف‌هایی نمی‌تواند در حرکت مجموعه نیروهای اصلاح‌طلب تأثیرگذار باشد. اختلاف نظر میان شخصیت‌ها و احزاب طبیعی است اما مانع وحدت نیست و چنین اختلاف‌هایی به شخصیت‌ها و نه جریان اصلاحات بازمی‌گردد».

او در پایان درخصوص نحوه مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات اظهار کرد: «نظر کلی اصلاح‌طلبان این است که حتما باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم و تحریم در میان نیروهای این جبهه جایگاهی ندارد. انتخابات یک محل قدرت‌نمایی جناح‌های سیاسی و ابزاری برای تحقق دموکراتیک خواسته‌های ملت است و نمی‌توان و نباید از چنین امکانی صرف‌نظر کرد اما نحوه مشارکت در این دوره قدری متفاوت از چند انتخابات اخیر است. اگر کاندیداهای اصلاح‌طلبان در حوزه‌های انتخابیه ردصلاحیت شوند، اصلاح‌طلبان در آن حوزه مشارکت نخواهند کرد زیرا دیگر کاندیدی نخواهند داشت که این موضوع به معنای مشارکت نکردن در انتخابات یا تحریم آن نیست».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید