دلال سکه ۱۲ تریلیونی و سوداگر بازار ارز دستگیر شد

کدخبر: ۳۰۹۱۳۷
اقتصادنیوز : رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از دستگیری یکی از دلالان سکه و ارز با گردش حساب بانکی ۱۲ تریلیون و ۵۵۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این متهم یکی از همدستان سطان سکه است با جمع آوری سکه و ارز از بازار، قیمت سکه و کاغذ را افزایش می‌داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نعمت اله علیپور افزود: با دستگیری سلطان سکه، شناسایی همدستان وی نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا شخصی به هویت (ج. ح) شناسایی شد.

وی ادامه داد: این متهم با همکاری وحید مظلومی معروف به سلطان سکه، سکه و ارزها را از بازار جمع آوری می‌کردند و بدین ترتیب موجب افزایش قیمت سکه و ارز می‌شدند.

سرهنگ علیپور با توجه به اینکه این فرد مالک یک باب مغازه طلافروشی در بازار بوده و در زمان آشفتگی بازار تحت پوشش خرید و فروش طلا، اقدام به معاملات طلای آب شده و کاغذ می‌کرده، تصریح کرد: مجموع گردش حساب‌های بانکی این فرد در بازه زمانی سال ۹۳ تا ۹۷ بیش از ۱۲ تریلیون ریال بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت گفت: این متهم از سال ۹۶ تاکنون متواری بوده که امروز ۱۱ صبح این سوداگر بازار ارز در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه با دستور قضایی بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال از حساب بانکی وی توقیف شده است، تصریح کرد: متهم با دستور بازپرس شعبه ۱۲ ناحیه ۳۲ دادسرای عمومی و انقلاب تهران با قرار وثیقه در اختیار این پلیس برای تحقیقات تکمیلی قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید