احساس درد در روز‌های مرطوب تشدید می‌شود

کدخبر: ۳۰۹۴۳۲
اقتصاد نیوز:نتایج یک بررسی نشان می‌دهد افرادی که به برخی از مشکلات جسمی مبتلا هستند در روز‌های مرطوب احساس درد بیشتری دارند.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: افرادی که از مشکلات جسمی طولانی مدت نظیر التهاب مفصل رنج می‌برند بیشتر احتمال دارد در روزهای مرطوب احساس درد داشته باشند.

به گفته محققان این باور وجود دارد که سرما احساس درد را تشدید می‌کند اما در واقع تحقیقات کافی در مورد تاثیرات آب و هوا بر بدن انجام نگرفته‌ است.

گروهی از محققان انگلیسی به مطالعه روی ۲۵۰۰ نفر پرداخته و دریافتند علائم این افراد در روزهای گرم‌تر و با میزان رطوبت بالاتر تشدید می‌شود. محققان امیدوارند یافته‌های بدست آمده بتواند در درک هر چه بیشتر علت این تاثیرگذاری موثر باشد.

در این بررسی اطلاعات مربوط به ۲۵۰۰ نفر که به بیماری‌های التهاب مفصل، میگرن، فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن) و دیگر دردهای عصبی مبتلا بودند مورد مطالعه قرار گرفت. علائم و میزان درد در این افراد بین یک تا ۱۵ ماه مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، محققان در بررسی‌های خود دریافتند هوای مرطوب و وزش باد در کنار فشار پایین هوا احتمال احساس درد را در این بیماران نسبت به روزهای معمولی حدود ۲۰ درصد افزایش می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید