جزییات عملیات حمله به محل اختفای ابوبکر بغدادی/ بن لادن کشته شد اما البغدادی نه! +عکس

کدخبر: ۳۰۹۵۱۷
اقتصادنیوز: رسانه های خبری آمریکا امروز از کشته شدن خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش خبر دادند.
جزییات عملیات حمله به محل اختفای ابوبکر بغدادی/ بن لادن کشته شد اما البغدادی نه! +عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، کانال توئیت پرس درباره جزییات عملیات حمله به محل اختفای البغدادی در باریشای سوریه نوشته است:

 نیروهای ویژه دلتافورس قبل از حمله زمینی به خانه محل استقرار البغدادی عملیات هوایی خود را با استفاده از جنگنده و پهپاد در منطقه باریشا در شمال غرب سوریه انجام داده و سپس بوسیله بالگرد نیروهای خود را به زمین نشاندند.

 نیروهای ویژه نیز پس از حمله به ساختمان بمباران شده، شواهد و مدارک را با خود برده و حالا منتظر جواب آزمایش دی ان ای هستند تا ببینند جسد ابوبکر البغدادی در میان آنها است یا خیر.

 گفته می‌شود ابوبکر البغدادی قبل از دستگیری خود را با کمبرند انتحاری منفجر کرده است.

بیشتر بخوانید:
«ابوبکر البغدادی» رهبر داعش کشته شد

چه کسی جانشین البغدادی و رهبر داعش خواهد شد؟

 اگر گزارشها مبنی بر اینکه:«ابوبکر البغدادی در جریان عملیات ضد تروریستی در سوریه خود را کشته است»، صحت داشته باشد؛ اصلا تعجب آور نخواهد بود.

در ویدئویی که در اوایل سال جاری از وی منتشر شد، یک کمربند انتحاری در کنارش قرار دارد که در زمانی که احساس خطر کند، از آن استفاده می‌کند.

بن لادن کشته شد اما البغدادی نه!

در همین زمینه جک مور خبرنگار آمریکایی و معاون بخش خارجی نشنال امارات در توئیتر خود نوشت: اگر گزارشها درباره اینکه ابوبکر البغدادی خود را منفجر کرده درست باشد، جای تعجب نیست. از دید داعش تلاش برای دستگیری رهبرشان ناکام مانده و اگر به قول خودشان شهید شده باشد، نمی‌توان ادعای حمله کرد. بنابراین این خبر حرکتی تبلیغاتی برای حامیان داعش، حتی در صورت مرگ رهبرشان تلقی می‌شود. آنها می‌توانند بگویند بن لادن کشته شد{توسط آمریکا} اما البغدادی خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید