شیوه جدید حمایت فنرباغچه از ارتش ترکیه+عکس

کدخبر: ۳۰۹۵۵۴
اقتصادنیوز: بازیکنان فنرباغچه در آخرین بازی خود تی‌شرت‌هایی با پیام حمایت از عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه به تن کردند و خبرساز شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از "ورزش سه"، بازیکنان فنرباغچه پیش از شروع دیدار این تیم مقابل دنیزلی‌اسپور که در نهایت با پیروزی 2-1 فنرباغچه به پایان رسید تی‌شرت‌هایی به تن کرده و مقابل دوربینها قرار گرفتند که روی آن پیامی در حمایت از عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه به چشم می‌خورد. روی این تی‌شرت‌ها علاوه بر تصویری از یک سرباز ارتش ترکیه که در حال سلام نظامی دیده می‌شود به زبان ترکی نوشته شده:" وطن منت‌دار شما است".

با توجه به عملیات بحث‌برانگیز نظامی ترکیه در شمال سوریه که از طرف کشورهای مختلف با اعتراض‌های زیادی روبرو شده این حرکت بازیکنان فنرباغچه خبرساز شده است.

به خصوص بعد از آنکه بازیکنان ترکیه‌ای در جریان دیدار تیم ملی این کشور مقابل دوربینها سلام نظامی دادند و بعد از آن چند بازیکن ترکیه‌ای شاغل در لیگهای خارجی هم این  حرکت را تکرار کردند، اقدام بازیکنان فنرباغچه اعتراضهای زیادی را به دنبال داشته. یکی از اعتراض‌های مهم به این حرکت بازیکنان فنر، این است که بازیکنان خارجی این تیم هم تی‌شرت مورد بحث را به تن کرده‌اند و گفته می‌شود شاید آنها مجبور به انجام چنین کاری شده باشند.

 

 

به عنوان مثال رسانه‌های دانمارکی به پوشیدن این تی‌شرت توسط زانکا یورگنسن بازیکن دانمارکی فنرباغچه معترض شده و خواهان شکایت به فیفا از باشگاه ترکیه‌ای شده‌اند. وزیر سابق فرهنگ و کلیسای دانمارک در مطلبی که برای یکی از روزنامه‌های مهم این کشور نوشته خواستار آن شده که از باشگاه فنرباغچه به یوفا شکایت شود چرا که یورگنسن به دلیل اینکه بازیکن این باشگاه است مجبور است اوامر باشگاه را اجرایی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید