رقم قرارداد ویلموتس با ایران واقعا چقدر است؟

کدخبر: ۳۰۹۶۸۴
اقتصاد نیوز: رسانه‌های اروپایی یا بهتر بگوییم بلژیکی مدعی شده‌اند که قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ارزشی ۱.۳ میلیون یورویی – معادل ۱.۴ میلیون دلار – دارد. رسانه‌های ایرانی هم که ارقام متفاوتی را درباره حقوق سرمربی جدید تیم ملی منتشر کرده اند.
رقم قرارداد ویلموتس با ایران واقعا چقدر است؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فوتبالی،حدود یکماه قبل بود که روزنامه خبرورزشی مدعی شد فدراسیون فوتبال با خواسته‌های مالی بالای ویلموتس موافقت کرده و رقم قرارداد مربی بلژیکی بسیار بالاست به حدی که با شنیدن آن تعجب می کنید! روزنامه خبرورزشی البته اشاره‌ای به مبلغ قرارداد ویلموتس نکرد منتهی در همان زمان، روزنامه جام‌جم مدعی شد که رقم قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران ۳ میلیون دلار در سال یعنی حدود ۳۴ میلیارد تومان است! ادعایی که فدراسیون فوتبال آن را تکذیب کرد.

آخرین گمانه زنی درباره قرارداد سرمربی تیم ملی را روزنامه فرهیختگان انجام داده و مدعی شده بود که ویلموتس چیزی حدود ۸۵۰ هزار یورو از فدراسیون فوتبال ایران دریافت خواهد کرد و درصورت عدم‌صعود به جام‌جهانی، قرارداد او کمتر هم خواهد بود.

در چنین شرایطی، پیگیریهای سایت فوتبالی حاکی از آن است که رقم دقیق قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال، ۱.۸ میلیون دلار برای یکسال است که در آن آپشن‌هایی نظیر پاداش برای پیروزی در هر مسابقه و البته موارد دیگری در نظر گرفته شده است. البته این رقم شامل دو دستیار خارجی ویلموتس هم می‌شود. ظاهرا مالیات هم بر عهده فدراسیون فوتبال است که رقم به یک میلیون و هشتصد هزار دلار در سال رسیده است. در واقع اگر حدود ۲۰۰ هزار دلار، مالیات قرارداد ویلموتس باشد هم این قرارداد حدود یک میلیون و ششصد هزار دلار است که به قول مهدی تاج، کمی از قرارداد کی روش ( گفته می شود کی روش در آخرین قراردادش، سالی یک میلیون و هشتصدهزار دلار گرفته است) کمتر است.

اگر به صحبتهای ۸ ماه قبل رئیس فدراسیون فوتبال درباره رقم قرارداد فدراسیون با کی‌روش استناد کنیم (تاج در مصاحبه‌ای گفته بود قرارداد کی‌روش با فدراسیون، ۱.۴ میلیون دلار برای هر سال بوده است)، مشخص می‌شود که ویلموتس مربی گرانتری به نسبت کی‌روش به حساب می‌آید هر چند که سایت ورزش سه بر اساس گمانه زنی های موثق، در گزارشی به تاریخ ۲۶  اردیبهشت مدعی شده بود آخرین قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال ۱.۹ میلیون دلار برای یکسال بوده و ویلموتس، مربی ارزانتری از او محسوب می‌شود به خصوص آنکه ورزش سه رقم قرارداد این مربی را ۱.۲ میلیون دلار تخمین زده بود.

کی روش در حد فاصل جام جهانی تا جام ملتهای آسیا، ۹۰۰ هزار دلار با فدراسیون فوتبال قرارداد بست. از مرداد ۹۷ تا دی ۹۷ قرارداد کی روش، به صورت موقت تمدید شد و نشان می دهد که او سالیانه یک میلیون و هشتصدهزار دلار قرار داشته و مالیاتش هم بر عهده فدراسیون فوتبال بوده است. البته با مالیات، قرارداد کی روش تا مرز بیش از دو میلیون دلار و به گفته سایتهای خارجی دو میلیون یورو در سال هم می رسید. کی روش پنجمین مربی گران قیمت جام جهانی روسیه بود!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید