اقدام جنجالی مجلس نمایندگان آمریکا؛ نسل‌کشی ارامنه در ترکیه را به رسمیت می‌شناسیم!

کدخبر: ۳۰۹۸۴۵
اقتصادنیوز: مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که طی آن ترکیه به خاطر حمله به شمال شرق سوریه تحریم می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر گزارش داد: "مجلس نمایندگان آمریکا همچنین نسل کشی ارامنه در بین سال ۱۹۱۵ و ۱۹۱۷ توسط دولت عثمانی را به رسمیت شناخت."

بر اساس این گزارش، این طرح با ۴۰۵ رأی موافق و ۱۱ رأی مخالف به تصویب رسید.

"نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت "وی مفتخر است، به همراه همکارانش، یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های قرن بیستم را دوباره مطرح کرده است، کشتار سیستماتیکی که در آن بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد، زن و کودک ارمنی به دست امپراتوری عثمانی کشته شدند."

ارمنستان قتل دسته‌جمعی مردم خود در میان سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ را به عنوان یک کشتار جمعی اعلام می‌کند، درحالی که تنها ۳۰ کشور این مسأله را به رسمیت می‌شناسند.

"آدام شیف" رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با بیان این که هرگز منکر کشتار گروهی ارامنه نبودیم، افزود: "۱۹ سال جنگیدیم تا به رسمیت شناختن کشتار ارامنه را به رسمیت بشناسیم."

**تحریم‌ها

همچنین براساس طرح تحریم مجلس نمایندگان آمریکا، مسؤولان ترکیه‌ای که در حمله این کشور به شمال شرق سوریه نقش داشته‌اند، از جمله "خلوصی آکار" وزیر دفاع این کشور مشمول تحریم می‌شوند.

براساس این طرح، فروش سلاح و مهمات به آنکارا ممنوع و دسترسی مقامات ارشد ترکیه به دارایی‌های خود در ایالات متحده دشوارتر می‌شود.

سفر مقامات ترکیه‌ به آمریکا نیز با محدودیت رو به رو خواهد شد.

براساس تحریم مجلس نمایندگان آمریکا، فروش مهمات و تکنولوژی ساخت سلاح به ترکیه ممنوع می‌شود که ممکن است ارتش آنکارا از آن برای حمله به شمال شرق سوریه استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید