شیرکوند در رشت مطرح کرد:

توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان رویکر ملی برای مبارزه با تحریم‌ها

کدخبر: ۳۰۹۹۵۹
اقتصادنیوز : معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تقویت بخش خصوصی سیاست دولت برای رونق اقتصادی است، گفت: باید به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک رویکر ملی برای مبارزه با تحریم‌ توجه شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سعید شیرکوند شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه توقع خود را باید با واقعیت‌ها تطبیق دهیم‌ تا بتوانیم گام محکمی برداریم، اظهار کرد: امروز کشور درگیر محدودیت‌های بودجه‌ای سخت و سنگینی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد استان گیلان چندان دولتی نیست، افزود: اقتصاد استان گیلان به بخش خصوصی، کشاورزی، اصناف و ‌سایر حوزه‌ها وابسته است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های بخش دولتی زیاد شامل حال گیلان نشده و اقتصاد این استان کمتر تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است، گفت: تغییرات و جهش نرخ ارز تهدیدی برای صنعت بود اما برای گیلان بدلیل داشتن ظرفیت‌های مختلف بویژه ارتباط با کشورهای همسایه یک فرصت طلایی محسوب شد.

شیرکوند با اشاره به اینکه استان گیلان ظرفیت و پتاسیل‌های بسیاری دارد تا به عنوان قطب صادراتی کشور شناخته شود، ادامه داد: بخش خصوصی از افزایش نرخ ارز برای ارتباط و دسترسی با کشورهای همسایه شمالی استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه وجود منطقه آزاد انزلی برای گیلان به عنوان یک موقعیت مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شود، بیان کرد: سیاست جدی دولت حمایت و تقویت بخش خصوصی و سپردن امور اقتصادی به این بخش است.  

وی با اشاره به جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز همه بخش ها باید باید آرایش جنگی و رفتار مناسبی به خود بگیرد و به اقتصاد مقاومتی بعنوان یک رویکرد ملی نگاه کنند.

شیرکوند به درگیری‌های اخیر در کشور عراق اشاره و با بیان اینکه تراز تجاری کشور در مجموع کم است، افزود: عراق یکی از کشورهایی است که ایران بخشی از صادرات خود را به این کشور انجام می‌دهد و این درگیری‌ها کمی نگرانی کننده است و قطعا صادرات ما تحت تاثیر این درگیری ها قرار می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید