«ترکی الفیصل» مدعی شد؛

باوجود میانجیگری پاکستان ایران تمایلی به دیپلماسی نشان نداده است

کدخبر: ۳۱۰۱۶۵
اقتصادنیوز؛ «ترکی الفیصل»، رئیس اسبق دستگاه استخبارات عربستان سعودی مدعی شد که تغییری در رفتار ایران مشاهده نشده و این کشور علی‌‌رغم میانجی‌گری پاکستان تمایلی برای دیپلماسی در موضوعات مختلف اعم از یمن نشان نداده است.
باوجود میانجیگری پاکستان ایران تمایلی به دیپلماسی نشان نداده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ ترکی الفیصل رئیس اسبق دستگاه استخبارات عربستان سعودی گفته حملات پهپادی و موشکی «اثرات قابل‌توجهی» روی عربستان سعودی داشته است. 

الفیصل در مصاحبه‌ای با رسانه آمریکایی «المانیتور» گفت حمله به تأسیسات نفت «البقیق» و «خریص»، سطح هشدار درباره تهدید بالقوه ایران را بالا برده است. 

ترکی الفیصل: حمله به آرامکو اثرات قابل‌توجهی روی عربستان سعودی داشت

 

وی اضافه کرد: «این حمله موجب شده که عربستان سعودی قابلیت‌های دفاعی خودش را در مناطقی که ممکن است در برابر حمله ایران آسیب‌پذیر باشد بهبود ببخشد.»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهریورماه سال جاری با ۱۰ فروند پهپاد، تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» وابسته به شرکت آرامکو را هدف قرار دادند که در پی آن به اذعان وزیر انرژی سعودی ۵.۷ میلیون بشکه تولید نفت این کشور به حالت تعلیق در آمد.

ترکی الفیصل که در حال حاضر مدیر عامل اندیشکده «مرکز ملک فیصل برای تحقیق و مطالعات اسلامی است» در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد که تغییری در رفتار ایران مشاهده نشده و این کشور علی‌‌رغم میانجی‌گری پاکستان تمایلی برای دیپلماسی در موضوعات مختلف اعم از یمن نشان نداده است. 

وی گفت: «اگر قرار باشد صلح منطقه‌ای حاصل شود لازم است شاهد حسن نیت از سوی ایران باشیم. اگر ایران حمایتش از حوثی‌‌ها را قطع کند، ممکن است فرصتی برای حل و فصل دیپلماتیک جنگ در یمن وجود داشته باشد. ولی ما هیچ نشانه‌ای از چنین حسن نیتی ندیده‌ایم.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید