وزیر اطلاعات مطرح کرد؛

موفقیت دولت در مهار شوک تحریم‌ها

کدخبر: ۳۱۰۵۹۷
اقتصادنیوز: وزیر اطلاعات گفت: با تدابیر سنجیده و تحت حمایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب، دولت موفق شد شوک‌هایی که تحریم‌ها به اقتصاد کشور وارد کرده بود را مهار کند.
موفقیت دولت در مهار شوک تحریم‌ها

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمود علوی روز دوشنبه در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان در زنجان افزود: دشمن فکر می‌کرد تورم در ایران سه رقمی می‌شود، امروز برعکس، تورم در مسیر کاهش قرار گرفته است و قیمت یک سری از اقلام که به سرعت بالا می رفت مهار و رشد قیمت ها متوقف شده و قیمت برخی از اقلام مانند مسکن، خودرو و مصالح ساختمانی در حال کاهش است.

وی ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد قیمت ارز در نتیجه تحریم به ۴۰ هزار، ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان می رسد، اما روز به روز با تدابیر دولت نرخ ارز کاهش می یابد. 

حجت الاسلام علوی گفت: در شرایطی که آمریکا فکر می کرد در ایران وضعیتی می شود که دولت نتواند حقوق کارکنانش را هم بدهد، امروز نه تنها دولت حقوق کارکنان را می دهد، بلکه در این شرایط ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه را هم پرداخت می کند و این یعنی تحریم های آمریکا تاثیر تعیین کننده ای در سرنوشت ملت ایران نگذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: این وعده الهی در قرآن است که اگر مقاومت کنیم و صبور باشیم، نقشه دشمنان به ما ضرری نمی رساند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسلام عزیز، دین عزت و سربلندی است و به ما راه عزتمندی و زنده بودن را نشان می دهد، اظهار داشت: اسلام شرط زنده بودن و عزت یک ملت را استقامت در مسیر الهی می داند.

حجت الاسلام علوی افزود: دیدیم که دشمن چگونه بر طبل جنگ می کوبید و گزینه حمله نظامی را اعلام می کرد، اما وقتی پهپاد آنها به وسیله سپاه پاسداران انقلاب سرنگون شد، ناوشان از خلیج فارس به عمق اقیانوس هند عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: امروز اگر هشیار و بیدار باشیم و پشت سر رهبر آگاه و شجاع حرکت کنیم، بر اساس وعده قرآن، پیروزی از آن ما خواهدبود.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: ملت  ایران با هدایت رهبر عزیز و سربلندش، راهبرد مقاومت را در پیش گرفته است و با مقاومت ملت، آمریکا که تجسم شیطان است، به هیچ یک از اهدافش نخواهد رسید.

وزیر اطلاعات گفت: قبل از پیروزی انقلاب آمریکا یک ژنرال خود را به ایران فرستاد که مقدمات کودتا علیه انقلاب را فراهم کند، ولی موفق نشدند و انقلاب به پیروزی رسید، برنامه کودتای پادگان شهید نوژه را طراحی کردند که باز هم شکست خوردند و در نهایت در چنین روزی (۱۳ آبان) در سال ۵۸ دانشجویان خط امام به جاسوسی آنها پایان دادند.

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی که با تحریک آمریکا علیه ایران برپا و ادامه یافت، آمریکا از دشمن ما حمایت کرد ولی سرانجام شکست خورد و بعد از آن هم مرتب تحریم در پی تحریم، ولی این تحریم ها هم به جایی نرسید.

حجت الاسلام علوی خاطرنشان کرد: در تحریم اخیر آمریکایی ها فکر می کردند، با متوقف کردن صادرات نفت و حتی محصولات غیر نفتی، با تحریم واردات و فروش کالا به ایران، می توانند ملت ایران را به زانو در بیاورند، ولی در تمام این صحنه ها ملت ایران با هدایت امام راحل (ره) و تداوم رهبری رهبر معظم انقلاب، سنگر به سنگر آمریکا را شکست دادند.

وی افزود: این پیروزی و پیشروی ملت ایران به برکت رهبری آگاه، هوشیار، دشمن شناس و دشمن ستیز ما، مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه اگر پیوند ملت با رهبری نبود، آسیب می دیدیم، تصریح کرد: تبعیت مردم از رهبر معظم انقلاب، پیوند ناگسستنی مردم از رهبری، ادامه حرکت نسل اول انقلاب به وسیله نسل های جدید، دشمن را دچار یأس و سرخوردگی کرده است.

وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا بداند امروز در نظر ملت ایران، منفورترین چهره در دنیا است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: آمریکا فکر می کرد با این تحریم ها که بی سابقه ترین تحریم ها است، اقتصاد ایران فلج می شود و سه ماهه به هم می ریزد و ملت عصیان می کند و جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خودش را نمی بیند؛  اما کور خواندند و این آرزو را به گور می برند.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید