وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حوادث اخیر در عراق، خللی در ارتباطات دو کشور به‌وجود نمی‌آورد

کدخبر: ۳۱۰۸۴۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتد است که حوادث اخیر در شهرهای مختلف عراق،خللی در ارتباطات مردم ایران و عراق به‌وجود نمی‌آورد.

سید عباس صالحی در دیدار با آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان که با حضور آشناگر استاندار سمنان انجام شد اظهار کرد: عمق روابط دینی و فرهنگی مردم ایران و عراق به گونه ای است که این‌گونه حوادث خللی در ارتباطات بین مردم بوجود نخواهد آورد.

وی به مشترکات دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امسال بیش از سه میلیون ایرانی در حماسه عظیم اربعین حسینی شرکت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حوزه‌های مختلف کاری وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:اولین حوزه کاری این وزارتخانه،مباحث دینی است که در این بخش  ، سازمان حج و زیارت فعالیت خاص و پر شکوهی دارد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ هزار زائر بیت‌الله‌الحرام در حج تمتع شرکت کردند افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگرسازمان‌هایی است که در حوزه دین و وقف فعالیت دارد.

صالحی با اذعان به اینکه وقف این روزها در حوزه‌های مختلف فعال است ادامه داد: خوشبختانه فرهنگ وقف به‌عنوان یک موتور محرک در حوزه توسعه فرهنگی مطرح گردیده است.

وی از عضویت بیش از دو میلیون نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از مراکز فعال و موثر در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این عضو کابینه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در حوزه‌های دینی تاکید و خاطرنشان کرد: جشنواره آیات در حوزه هنر در حال انجام است که با هدف ترکیب هنر و مباحث دینی انجام می شود.

‌وی از فرهنگ به عنوان دومین حوزه فعالیت در این وزارتخانه نام برد و با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود در حوزه فرهنگ مکتوب افزود:  امسال بیش از10 هزار عنوان کتاب در سطح کشور چاپ و راوانه بازار کتاب شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید