دیدار مرموزی که مقتدی صدر را مجددا روانه ایران کرد

کدخبر: ۳۱۰۸۵۱
اقتصادنیوز:صحبت از بازگشت صدر به تهران، پس از دیدار طولانی او با یک مقام ایرانی، می تواند مسیر حل بحران سیاسی که از یک ماه پیش در عراق ایجاد شده است را هموار کند؛ تا به این شکل، از فروپاشی داخلی این کشور عربی، جلوگیری شود.

ادعای الاخبار: مقتدی صدر پس از یک دیدار طولانی با یک مقام ایرانی در نجف، بار دیگر به تهران رفته / اعضای جریان صدر بر تقویت دولت عبدالمهدی تاکید دارند؛ آنها می گویند تنها باید تعدیل هایی در وزارتخانه ها اعمال شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، الاخبار در ادامه این مطلب آمده است: رهبر جریان صدر، در پایتخت ایران است. وی پس از دیدار با یک مقام ایرانی، در شهر نجف، به تهران رفت؛ تا به این شکل، فضای مثبتی ایجاد شود، که می تواند نتیجه تفاهم تعدادی از مسئولان جریان صدری، در مورد ضرورت تقویت حکومت در عراق، و نخست وزیر آن، عادل عبدالمهدی، باشد. طبق اطلاعات رسیده به الاخبار، اعضای جریان صدر در این مورد اتفاق نظر دارند که تنها باید تعدیل هایی در مناصب وزارتی، اعمال شود.

علاوه بر این، منابع آگاه تاکید می کنند: با اینکه پیش از این، تهران پیام محکمی را متوجه صدر کرده بود، حال، ضمن خوشامدگویی به او، ایران را وطن دوم صدر می داند که درهای آن به رویش باز است.

براساس این اطلاعات، دولت ایران و طرفهایی که در عراق با آن همراهی می کنند، مقتدی صدر را یک عنصر اثرگذار برای حل بحران سیاسی موجود می دانند؛ چرا که تعداد زیادی از قوای سیاسی عراقی، بر نقش فعال صدر تکیه داشته و بر این عقیده اند که او می تواند مردم معترض و خشمگین را آرام کند، تا به این شکل، فرصتی برای یک اقدام جدی در راستای تامین خواسته های ملت عراق فراهم شود. لازمه دست دادن چنین فرصتی، اعطای فرصتی به دولت حاکم در عراق و باز گذاشتن دست آن، برای عمل به وعده های اصلاحی اش است.

این در حالی است که به نظر می رسد دو جریان الفتح، به رهبری هادی العامری و سائرون، که مورد حمایت صدر است، بتوانند نقش مثبتی در نظارت بر اقدامات دولت و ارزیابی عملکرد آن، داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید