حمایت شبکه‌های اجتماعی از افشاگر فساد سیاسی ترامپ

کدخبر: ۳۱۱۲۲۴
​اقتصاد نیوز:جمهوری خواهان در شبکه های اجتماعی به دنبال افشای نام فردی هستند که ترامپ را تا آستانه استیضاح پیش برده اما فیسبوک و یوتیوب به مقابله با این تلاش ها برخاسته اند.
حمایت شبکه‌های اجتماعی از افشاگر فساد سیاسی ترامپ

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، مدتی قبل یک افشاگر ناشناس ترامپ را به سوءاستفاده از قدرت برای ضربه زدن به جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش متهم کرد. این فرد که گمان می رود یک مامور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا باشد، مدعی است رییس جمهور آمریکا با وارد کردن فشار به «ولادیمیر زلنسکی»، همتای اوکراینی خود، از وی خواسته درباره احتمال فساد اقتصادی پسر جو بایدن تحقیق کند که آن زمان در یک شرکت انرژی اوکراینی کار می کرد.

این افشاگری باعث کلید زدن استیضاح ترامپ شده که خشم جمهوری خواهان را در پی داشته است. جمهوری خواهان در شبکه های اجتماعی به دنبال افشای نام مامور سیا هستند اما فیسبوک اینکار را مصداق «مشارکت در ضربه زدن» به دیگران خوانده و مانع انتشار چنین پست هایی می شود. سخنگوی فیسبوک در اینباره گفته است:

هرگونه اشاره به نام سوت زدن با سیاست های ما در راستای جلوگیری از لو دادن شهود، افراد مطلع  و فعال در تناقض است. در صورتی که مشخصات این قبیل افراد به صورت گسترده در رسانه ها منتشر شود، در تصمیم خود تجدید نظر خواهیم کرد.

پس از فیسبوک، یوتیوب هم اعلام کرده که در صورت اشاره به نام این سوت زن در عنوان، توضیحات یا ویدیو؛ محتوای کاربر را از سایت خود حذف خواهد کرد. با این وجود توییتر در یک موضع گیری عجیب تاکید کرده که هیچ مشکلی با افشای مشخصات مامور سیا ندارد.

سایت های محافظه کار مثل بریت‌بارت و RCI با انتشار مقاله هایی به گمانه زنی در مورد این افشاگر پرداخته اند و بازنشر آنها به وسیله توسط دونالد جونیور باعث افزایش توجهات به این مامور سابق شده است. رییس جمهور هم فشار زیادی را برای افشای نام این فرد به رسانه ها و مقامات وارد کرده اما آنها از اینکار سرباز زده اند تا مقدمات استیضاح ترامپ کماکان پی گیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید