اعتراض اسرائیل به اقدام اردن درباره دو منطقه مرزی

کدخبر: ۳۱۱۳۹۷
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از بازگشت دو منطقه مرزی «الغمر» و «الباقوره» به اردن پس از 25 سال، ابراز تأسف کرد.
اعتراض اسرائیل به اقدام اردن درباره دو منطقه مرزی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، در بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی آمده است: «اسرائیل از تصمیم اردن برای پایان دادن به این ترتیبات ویژه متأسف است.»

بر اساس اعلام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، اردن اعلام کرده که به اموال خصوصی اسرائیلی در این دو منطقه احترام گذاشته و به کشاورزان اسرائیلی اجازه برداشت محصولاتی که در آنجا کاشته‌اند داده خواهد شد.

«عبدالله دوم» شاه اردن امروز یکشنبه رسما پایان الحاقیه مربوط به اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی و بازگشت حاکمیت کامل اردن به این دو منطقه را اعلام کرد.

الباقوره در شمال اردن و الغمر در جنوب این کشور واقع شده و طبق یکی از بندهای توافقنامه «وادی عربه» که در سال 1994 میان اردن و رژیم صهیونیستی امضاء شد، این دو منطقه به مدت 25 سال به این رژیم واگذار شده بود. با وجود فشار تل‌آویو به امان برای تمدید این توافق، اردن زیر بار ادامه این وضعیت نرفت و بازگشت این مناطق به حاکمیت اردن را اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید