«کامن دریمز»:

سندرز یک «انقلاب سیاسی» در آمریکا به راه خواهد انداخت

کدخبر: ۳۱۱۶۰۰
اقتصادنیوز: پایگاه تحلیلی-خبری «کامن دریمز»، رسانه‌های اصلی آمریکا همچون واشنگتن پست و سی ان ان را به سانسور انتخاباتی برنی سندرز متهم کرد و نوشت این رسانه‌ها، طرح‌ها و پیشنهادهای او را به طور مرتب تحریف می‌کنند.
سندرز یک «انقلاب سیاسی» در آمریکا به راه خواهد انداخت

به گزارش اقتصادنیوز این پایگاه رسانه‌ای روز دوشنبه در مقاله‌ای درباره تلاش سران حزب دموکرات و شرکت‌های بزرگ آمریکایی علیه برنی سندرز داوطلب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نوشت: با تلاش برای خاموش کردن صدای سندرز، رسانه‌های وابسته به شرکت‌های سرمایه‌داری، سندرز را به یک فرد ممنوع التصویر تبدیل کرده‌اند.

این مقاله با نقل قولی از سندرز مبنی بر اینکه«این نظام دچار بحران مشروعیت است و هیچ کسی، دیگر به روایت رسمی آن باور ندارد»، می‌نویسد: مبارزات انتخاباتی برنی سندرز سرانجام با این واقعیت آشکار برخورد کرده است که رسانه‌های وابسته به ابرشرکت‌ها، همه اصول اخلاقی روزنامه‌نگاری را کنار گذاشته تا صدای وی را خاموش کنند. چگونه می‌توان کسی را که محبوب‌ترین سیاستمدار در میان ملت در سال ۲۰۱۷ بود، به شخصی ممنوع التصویر تبدیل کرد؟

در این مقاله آمده است: در غیاب یک جنبش فراگیر مردمی، این صدای رسانه‌های وابسته به منابع  شرکت‌هاست که فضا را تسخیر می‌کند. مالکیت سرمایه‌داری رسانه‌ها به ثروتمندان این امکان را می‌دهد که جهان‌بینی خود را به عنوان "روند طبیعی و مرکزی" و به عنوان منطقی‌ترین و مسئولیت‌پذیرترین روش‌ها تبلیغ کنند و جا بیندازند. تا زمانی که ثروتمندان بتوانند اعتماد به "حقیقت" محصولات "روزنامه نگاری" رسانه‌های وابسته به خود را حفظ کنند، از خطر اعتراض و شورش گسترده علیه نظمی که به وجود آورده‌اند به دور خواهند ماند.

کامن دریمز اضافه می‌کند: روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست، پیشتازان شکل دادن به افکار عمومی در دنیای برتر مطبوعات وابسته به شرکت‌های سرمایه‌داری، هر روز صفحه اول خود را به روایت‌های و گزارش‌هایی در مورد انتخابات ریاست جمهوری و دموکرات‌ها اختصاص می‌دهند که سیاست و چهره سندرز را بد نشان می‌دهند. همانطور که "دیوید سیروتا" سخنگوی سندرز خاطرنشان کرد، هنگامی که CNN نظرسنجی را انجام داد که نشان می‌دهد سندرز در  ایالت نیوهمپشایر پیشتاز است، این شبکه خبر گرافیکی را تهیه کرد که وی را در رده دوم میان نامزدهای دموکرات نشان می‌داد.

این مقاله تاکید کرده است: رسانه‌های شرکتی به هر روشی سعی می‌کنند تا مردم را  در هزینه و سودمندی طرح بیمه درمانی برای همه که از سوی سندرز پیشنهاد شده است، گمراه کنند اما آنها خود را خراب‌تر می‌کنند. ده‌ها میلیون آمریکایی اکنون می‌دانند که دموکرات‌ها پایگاه مال اندوزی سرمایه‌داران و جنگ‌طلبی هستند. جمهوریخواهان، حزب مردان سفید پوست است و رسانه‌های سازمانی وابسته، دستگاه‌های دروغ‌پردازی شده‌اند.

برنی سندرز سناتور سوسیال دموکرات و داوطلب ریاست جمهوری آمریکا و از منتقدان جدی سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا است. وی در سال ۲۰۱۶ هم داوطلب ریاست جمهوری این کشور بود.

سندرز که خود را رسما سوسیالیست می‌داند، گفته است: معتقدم که مردم باید خدمات درمانی، بهترین نظام آموزشی و محیط زیست پاکیزه داشته باشند. اگر دموکرات‌ها می‌خواهند موفق شوند باید همه مردم اعم از جوانان و از هر رنگی را به پای صندوق‌های رای بیاورند. 
وی یکی از شرایط سخت کمپین انتخاباتی خود در گذشته و حال را احترام به زنان و مخالفت با هرگونه آزار جنسی برشمرد و تاکید کرد: آمده‌ایم بگوییم دیگر بس است و رئیس جمهوری می خواهیم که برای همه نه فقط برای عده ای محدود کار کند. 
برخی تحلیلگران انتخاباتی در آمریکا معتقدند، سندرز فقط یک داوطلب انتخاباتی نیست و ستاد او یک جنبش به راه خواهد انداخت، جنبشی که خود او هم از آن یک «انقلاب سیاسی» در آمریکا یاد کرده‌است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید