تیم ملی فوتبال ایران سردرگم و بی برنامه

کدخبر: ۳۱۱۹۹۶
​اقتصاد نیوز:شب تلخی برای فوتبال ایران رقم خورد. تیم ملی ما خوب شروع نکرد و خوب هم به پایان نرساند. هنوز دلیل عقب کشیدن در نیمه دوم برایم مجهول است که حتما سرمربی تیم ملی برایش دلیلی دارد.ما برای جبران شکست در دیدار گذشته پای به این میدان گذاشته بودیم، پس هدف کسب پیروزی در دیدار خارج از خانه بود، پس اول از همه این انتقاد به سرمربی تیم جناب ویلموتس وارد است که چرا اول به دنبال گل نخوردن بود تا زدن گل پیروزی. و حالا که نتوانسته به هدفش که گرفتن امتیاز بود برسد می‌شود عملکرد تیمش را نقد کرد.
 تیم ملی فوتبال ایران سردرگم و بی برنامه

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از نود، از تیم ایران چیزی به اسم بازی‌سازی که در این دیدار شاهد نبودیم. در نیمه دوم هم که عقب نشسته بودیم برنامه و طرحی برای لااقل ضد حمله هم  ندیدیم. تیم ما در این دیدار اصلا خوب نجنگید. با اینکه با حضور نورالهی و ابراهیمی در میانه میدان به دنبال بردن نبردهای وسط زمین بودیم. دیدیم که بشار در میانه میدان برای خود جولان می‌داد و توپ پخش می‌کرد. شجاعی هم قرار بود برای ما این نقش را بازی کند. درست در لحظاتی که احساس می‌شد او هرچه زودتر باید زمین را ترک کند، ویلموتس اینقدر به حضور او اصرار ورزید تا باز هم شاهد رفتارها و حرکاتی در زمین باشیم که معلوم نیست قرار است تا کی ادامه پیدا کند. جالب اینجاست که همه قبل از این قبیل بازی‌ها حرف از این می‌زنند که بازیکنان دچار حرکتی نشوند که داور چه درست و چه غلط مجبور به جریمه شود. جالب‌تر اینکه مسعود در این دیدار قرار بود از تجربه‌اش به نفع ما استفاده کند.

نکته بعدی در مورد مهدی طارمی است. مهاجم خلاقی که حضورش در محوطه جریمه هر مدافعی را به زحمت می‌اندازد و حتی می‌توانست در این دیدار به عنوان تک مهاجم در زمین بماند اما بازی کردن او در پست هافبک هجومی چپ از کارایی او می‌کاهد به خصوص در زمانی که تیم بدون هیچ پلان مشخصی بازی می‌کند.

باز هم یک نمایش ضعیف دیگر از سردار را شاهد بودیم. درست است که برای او موقعیتی ساخته نشد ولی دو بازی بدون حتی یک شوت در چارچوب و آمار ضعیف در دقت پاس. برای مهاجمی جوانی که از باتجربه‌های تیم ما است، در بازی امشب به  یک عامل هیچ کاره در زمین  تبدیل شده بود.

دفاع تیم عراق در دیدارهای گذشته نشان داده بود که اگر تحت فشار قرار گیرد، می‌شود روی اشتباهات‌شان حساب کرد و صاحب موقعیت شد. ولی چرا ما این شیوه را پیش نگرفتیم و به داخل زمین خود رفتیم شاید تنها دلیلش قوای بدنی تیم عراق بود که ما توان مقابله با آن را نداشتیم. فقط دیدن یک بازی از تیم عراق نشان می‌داد که روی شوتزنی می‌توان دروازه محمد حمید را باز کرد، همان طور که به گل اول رسیدیم. ولی ما برای شوترنی هم هیچ  برنامه‌ای نداشتیم همان طور که برای دیگر اهداف برای به گل رسیدن اصلا برنامه‌ای نداشتیم.

شاید وقت آن رسیده باشد که تجدید نظری در ساختار تیم‌های ملی و حتی بیشتر تجدید نظری در کلیت فوتبال خود از صفر تا صد بکنیم. استخدام مربی، نحوه استفاده از او، تشکیل تیم ملی و تدارکات لازم برای آن و و و . . .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید