آیا حشرات پس از«آخرالزمان» به زندگی روی زمین ادامه می‌دهند؟

کدخبر: ۳۱۱۹۹۷
اقتصاد نیوز:حشرات به طور خارق‌العاده‌ای جاندارانی موفق هستند.
آیا حشرات پس از«آخرالزمان» به زندگی روی زمین ادامه می‌دهند؟

به گزارش اقتصاد نیوز،حشرات بی شمارترین و متنوع‌ترین جانوران روی کره زمین هستند. اما چرا آنها اینقدر موفق هستند؟ و آیا واقعا امکان دارد که روزی حشرات کنترل جهان را به دست بگیرند؟

حشره‌شناسان حشرات را در فر‌‌های تابش اشعه قرار دادند تا ببینند کدام‌یک از آنها زنده می‌مانند.حشرات کمتر از تابش اشعه‌ها آسیب می‌بینند چون مدام در حال ساختن سلول‌های جدید نیستند و درنتیجه تابش اشعه، اختلالی در فرآیند زندگی آنها ایجاد نمی‌کند.

به این دلیل که مغز حشرات در بخش‌های مختلفی از بدن‌شان پخش است. آنها از دهان تنفس نمی‌کنند بلکه از سوراخ‌ها و لوله‌هایی که در روی بدن‌شان وجود دارد، تنفس می‌کنند.آنها هم‌چنین سیستم گردش خون دیگری دارند که بر اثر زخم، بدن‌شان مثل انسان خون‌ریزی نمی‌کند.

کنه‌ها و عنکبوت‌ها هم از بندپایان هستند ( واستخوان‌بندی خارجی دارند) اما حشرات بدن سه قسمتی دارند (سر و سینه و شکم) و شش پا دارند. بیشتر حشرات دو جفت بال هم دارند.با این شرایط دانشمندان و حشره شناسان معتقد هستند درصورت بروزحادثه آخرزمانی مثل تابش شدید اشعه گاما به زمین به دلیل انفجاریکی از سیاره های منظومه شمسی، این گونه جانوری می تواند تا مدت ها به زندگی خود ادامه دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید