5 غذای مناسب برای زمستان

کدخبر: ۳۱۲۰۹۲
اقتصادنیوز: شاید بسیاری از افراد مطلع نباشند که برخی از خوراکی ها تا چه حد مناسب فصل های سرد هستند و با مصرف این نوع خوراکی ها می توان زندگی سالم تری در فصل هایی مثل پاییز و زمستان داشت.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، برخی از خوراکی ها نسبت به دیگر خوراکی ها دارای برتری هایی هستند که مصرف این نوع خوراکی ها در فصل سرد سالم تر است.

5 خوراکی برتر برای فصل های سر کدامند؟

کربوهیدرات کافی بخورید

خوردن کربوهیدرات های سالم مانند نان سبوس دار ، برنج قهوه ای و ماکارونی سبوس دار برای سلامتی بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف می کنید زیرا کربوهیدرات ها روش غیرمستقیم برای دستکاری تریپتوفان برای تقویت خلق و خوی شما در روزهای سرد هستند. به معنای ابتدایی تر؛ کربوهیدرات ها با ترشح سایر مواد مغذی از خون و ورود به سلول ها به تریپتوفان اجازه می دهند تا سد مغز را از بین ببرند. کاسترو میلر توضیح می دهد تریپتوفان کار خود را انجام دهد (و سروتونین ایجاد می کند). سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم خلقیات کمک و با افسردگی مبارزه می کند.

5 خوراکی برتر برای فصل های سر کدامند؟

ماهی قزل آلا

از آنجا که ماهی قزل آلا با چربی های سالم یعنی اسیدهای چرب امگا 3 پر شده است ، برای مبارزه با بیماری های زمستانی انتخاب بسیار خوبی است. اسیدهای چرب امگا 3 در رشد و عملکرد مغز نقشی اساسی دارند. زیرا این ماده حاوی خصوصیات  ضد التهابی است. انتقال دوپامین و سروتونین از مهمترین ویژگی های قزل آلا محسوب می شود. ماهی قزل آلا با پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی پر شده است و یک پیوند محکم بین مصرف این نوع ماهی و عملکرد و بلوغ مغز وجود دارد.

5 خوراکی برتر برای فصل های سر کدامند؟

شیر غنی از ویتامین  D

یکی از مواردی که باید در زمستان مورد مصرف قرار گیرد، ویتامین D است. ویتامین D نقش بسیار مهمی در بدن افراد ایفا می کند. این ویتامین نه تنها در سیستم ایمنی ، بلکه روی خلق و خوی افراد اثراتی بسیار مثبت دارد و به شدت با افسردگی ناشی از فصل پاییز مبارزه می کند.

5 خوراکی برتر برای فصل های سر کدامند؟

زردچوبه

این گیاه قدرتمند می تواند یک مزیت بزرگ برای سلامت روان شما باشد. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که زردچوبه به همان اندازه داروهای ضد افسردگی در درمان افسردگی موثر است. بنابراین توصیه می شود روزانه نصف قاشق مرباخوری زردچوبه و فلفل سیاه بخورید تا از بیماری های مختلف پیشگیری شود.

5 خوراکی برتر برای فصل های سر کدامند؟

گردو

از آنجا که گردوها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، ماده غذایی مهمی برای مقابله با بیماری های زمستانی است. علاوه بر داشتن خاصیت های ضد افسردگی ، گردو با آنتی اکسیدان های مهمی همراه است و به نظر می رسد که رشد سلولهای سرطانی را سرکوب می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید