برلین بر لزوم انجام برخی اصلاحات در ناتو تأکید کرد

کدخبر: ۳۱۲۸۶۵
اقتصادنیوز : وزیر خارجه آلمان بر لزوم انجام برخی اصلاحات در ناتو تأکید کرد.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار تقویت بازوی سیاسی این پیمان شد.

وزیر خارجه آلمان که در بروکسل به سر می برد، ناتو را «بیمه عمر اروپا» خواند و پیشنهاد «تشکیل هیئتی از متخصصین برای انجام برخی اصلاحات در ناتو» را ارائه کرد.

هایکو ماس خواستار تقویت بازوی سیاسی ناتو شد و افزود :نباید به عناصر تفرقه افکن میدان داد. 

این درحالیست که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز سه‌ شنبه در سخنانی به موضع گیری اخیر رئیس جمهوری فرانسه درباره «مرگ مغزی ناتو» واکنش نشان داد.

دبیرکل ناتو در این خصوص گفته بود که هفته آینده در سفر به فرانسه و دیدار با امانوئل ماکرون از رئیس جمهوری فرانسه خواهد خواست تا درباره اظهاراتش پیرامون «مرگ مغزی ناتو» توضیح دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،«ینس استولتنبرگ» در این خصوص گفت: ناتو با مرگ فاصله دارد یا دست کم مغز این سازمان هنوز زنده است. اتحاد اروپایی‌ نمی‌ تواند جایگزین اتحاد ناتو شود و ما به هر دو نیاز داریم. باید این موضوع را بدانیم که به خصوص پس از برگزیت، اتحادیه اروپا نمی‌تواند به تنهایی از اروپا دفاع کند.

گفتنی است، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه گذشته نیز در سخنانی به انتقادها از وی در خصوص موضع گیری خود درباره ناتو واکنش نشان داد.

رئیس جمهور فرانسه در مجمع صلح که در پاریس برگزار شد در این خصوص گفت: آن‌ هایی که حاضر نیستند ناکارآمدی سازمان‌ های بین المللی را ببینند، رفتاری تصنعی و ریاکارانه دارند. ما به همکاری‌ های بیشتر نیاز داریم. برخی از سازمان‌ های بین المللی کارآیی و سودمندی خود را از دست داده اند و هیچکس نمی‌ داند که در چه مسیری گام بر می‌دارند.

شایان ذکر است، ماکرون در هفته های گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که به دلیل اقدامات آمریکا ناتو دچار مرگ مغزی شده است. این سخنان ماکرون با واکنش های منفی زیادی از سوی کشورهای مختلف از جمله آلمان مواجه شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید