یک کارشناس مسکن پاسخ داد:

خرید ملک در ترکیه امنیت دارد؟

کدخبر: ۳۱۳۱۱۲
نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: طی ماه‌های اخیر حجم تبلیغات برای خرید ملک توسط خارجی ها در ترکیه به شدت افزایش یافته و اتفاقا ایرانی‌ها مشتریان مهمی برای املاک ترکیه هستند.
خرید ملک در ترکیه امنیت دارد؟

حسام عقبایی در گفتگو با خبرآنلاین افزود: حجم سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در بخش املاک در کشور ترکیه طی یک سال گذشته برابر با هفت،هشت سال اخیر بوده است .

وی افزود: برخی تصور می کنند خرید ملک در ترکیه یا هر کشور دیگری می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی برای آینده باشد اما در حقیقت این بازار اصلا بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاران نیست. وی گفت:در برخی موارد مشخص است که برخی با هدف سرمایه‌گذاری قصد ورود به این بازار را دارند اما باید توجه داشت که این بازار، بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

وی به تجربه سرمایه‌گذاران در بازار املاک دوبی اشاره کرد و گفت: پول‌های سرگردان در ایران، سال‌هاست به بازار املاک دیگر کشورها از جمله گرجستان، امارات و حتی اسپانیا و کانادا مهاجرت کرده‌اند اما در نهایت زیان مالی محتمل‌تر از سود در این بازارهاست.

وی در توضیح این مطلب اضافه کرد: همین حالا ارزش لیر در ترکیه با کاهشی قابل توجه روبرو شده است، گفت: جدای از مساله امنیت سرمایه که پیشتر به آن اشاره کردم عوامل اجتماعی ، سیاسی و امنیتی منطقه نیز به شدت در متزلزل کردن جایگاه ترکیه بعنوان مقصد سرمایه گذاری موثر است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات جدید بر تعویض ملک در تهران با ترکیه یا گرجستان و ... استوار است، گفت: این خطر وجود دارد که با پا گرفتن چنین معاملاتی طبقه متوسط نسبت به خروج سرمایه هایش از کشور اقدام کند .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید