مشکل فوتبال ایران تاج و ساکت هستند / سوء مدیریت داریم

کدخبر: ۳۱۳۶۴۳
​اقتصاد نیوز:کارشناس فوتبال ایران و مدرسه کنفدراسیون آسیا با انتقاد از وضعیت موجود تیم ملی گفت: مشکل اصلی فوتبال ما سوء مدیریت در فدراسیون و مدیران بالاسری آنها در وزارت ورزش است.
مشکل فوتبال ایران تاج و ساکت هستند / سوء مدیریت داریم

به گزارش اقتصاد نیوز،مسعود اقبالی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد شدید از مدیریت حاکم بر فوتبال اظهار داشت: در فوتبالی که ما داریم جای خالی منطق به شدت به چشم می‌خورد. آقایانی که در انتخاب ویلموتس نقش داشتند چرا حالا توضیح نمی‌دهند با کدام منطق فردی را جانشین سرمربی پیشین کردند که فلسفه فوتبالی‌اش ۱۸۰ درجه با او متفاوت بود. با این انتخاب باعث شدند تیم ملی دچار دوگانگی سردرگمی شود.

کارشناس فوتبال اضافه کرد: مشکل این روزهای فوتبال ایران نه از کی‌روش است و نه از ویلموتس. بلکه از مدیرانی است که بدون کارشناسی و با صرف هزینه‌های فراوان دست به آزمون و خطا زده و حالا تیم ملی ما را با این چالش مواجه کرده‌اند.

اقبالی ادامه داد: در واقع من مشکل را از مدیریت و یا بهتر است بگویم از سوء مدیریت در فوتبال می‌دانم. مشکل اصلی فوتبال ما خود آقایان تاج و ساکت هستند که سیاست های آنها باعث شده امروز فوتبال در سطح ملی و باشگاهی با تنزل مواجه شده و روز به روز هم شرایط بغرنج تری پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: سئوال من از آقایان حاضر در کمیته فنی این است که آیا شما در انتخاب و آمدن ویلموتس نقش داشتید یا خیر؟ اگر نقش داشتید که چرا الان سکوت کردید؟ چون باید پاسخگوی انتخابتان باشید و اگر سکوت شما به این منزله است که نقشی در این انتخاب نداشتید، پس وظیفه شما چیست و چرا باید به شکل فرمایشی در این پست باشید؟

مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: تعارف نداریم و باید بگوییم حال فوتبال ما خوب نیست. سوء مدیریت در مدیریت کلان فوتبال و حتی ورزش و دخالت‌های مستقیم و غیر مستقیم وزارت ورزش در تصمیمات کلان فدراسیون باعث شده فوتبال ما به اینجا برسد. 

وی در خصوص انتخاب مربیان ایرانی به جای مربیان خارجی نه چندان مطرح بیان داشت: ما مربیان ایرانی خوبی داریم که از مربیان درجه چندم خارجی به مراتب بهتر هستند. اما مشکل اینجاست که اگر مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود، مثل مربی خارجی مورد حمایت دستگاه ورزش قرار نمی‌گیرد.

مسعود اقبالی در پایان گفت: برای همین من فکر می‌کنم که هیچ مربی ایرانی حاضر نباشد در این مقطع مسئولیت سنگین تیم ملی را بر عهده بگیرد. به خصوص با این فدراسیونی که در حال حاضر وجود دارد و با این روسایی که در این فدراسیون هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید