دولت قضیه ورود پساب های ارمنستان به رود ارس را به جد پیگیری کند

کدخبر: ۳۱۳۸۸۲
اقتصادنیوز: رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از دولت خواست نسبت به ورود فاضلاب و پساب هایی از کشور ارمنستان به ‌داخل رود ارس، ورود جدی داشته باشد.‌

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، قلی الله قلیزاده شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور همراه بود، اظهار داشت:  از دولت می خواهیم اعتبارات استان را بازنگری کرده و اعتباراتی که متناسب با مردم این دیار است را تدوین و تقدیم شورای اسلامی کند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی آزادراه تبریز- بازرگان به دلیل اهمیت آن باید تسریع شود و همچنین اهمیت آزادراه تبریز- باکو نیز بر لزوم شتاب بخشی در اجرای این پروژه حکایت دارد.

الله قلیزاده همچنین با اشاره ای به لزوم تسریع در تکمیل مسیر تبریز- اهر گفت: این جاده سال های سال است که در انتظار تکمیل شدن بوده و همچنین بزرگراه میانه- بستان آباد، تبریز- سهند و اصلاح بزرگراه هشترود به مراغه نیز از دیگر پروژه های مهم راه استان به شمار می روند.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه بر ورود جدی دولت به قضیه ورود فاضلاب های ارمنستان به رود ارس گفت: هم اکنون فاضلاب ها و پساب های مس و طلا از این کشور به ارس می ریزد که محیط زیست منطقه را به شدت تهدید می کند و در آینده نزدیک شاهد فاجعه انسانی و زیست محیطی در این منطقه خواهیم شد.

وی ادامه داد: از دولت می خواهیم در این زمینه ورود جدی داشته باشد تا از هر گونه فاجعه انسانی در این منطقه جلوگیری شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید