هوای تهران در وضعیت قرمز!

کدخبر: ۳۱۳۹۲۴
اقتصاد نیوز: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۷ آذرماه) با شرایط جوی پایدار و انباشت آلاینده‌ها، کیفیت هوای پایتخت ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که برقراری شرایط جوی پایدار و آرام در صبحگاه امروز (پنج‌شنبه) و نیز انباشت آلاینده‌ها به‌همراه افزایش تردد خودروها، باعث افزایش غلطت ذرات معلق نسبت به روز گذشته شده و کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت.

طی روز نیز پیش‌بینی می‌شود که وجود پایداری جوی همراه با وارونگی دما و عدم وزش باد مؤثر، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

در شبانگاه پنج‌شنبه و همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. هر چند با کاهش میزان پایداری جوی و گاهی رشد ابر از بیشینه غلظت آلاینده‌ها نسبت به شب گذشته کاسته خواهد شد.

انتظار می‌رود با تداوم این شرایط جوی تا نخستین ساعات روز جمعه (۸ آذر ماه) و کاهش تردد خودروها، در برخی ساعات صبحگاه و همچنین طی روز جمعه، کاهش نسبی در غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل مشاهده شود، با این حال در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در ساعات پایانی جمعه افزایش حجم ترافیک سبب کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پایتخت خواهد شد، اگرچه انتظار می رود با کاهش میزان پایداری جوی نسبت به شب گذشته از غلظت آلاینده کاسته شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۵۱ در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۱۵۷ همچنان در شرایط ناسالم برای همه افراد است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید