خزر مواج خواهد شد؛

هشدار هواشناسی به شهرهای شمالی

کدخبر: ۳۱۴۵۰۹
اقتصادنیوز؛ امروز دوشنبه 11 آذرماه 1398 هواشناسی ضمن اعلان داده‌های جدید جوی نسبت به مواج شدن دریای خزر و بروز خطرات احتمالی برای ماهی‌گیران هشدار داد.
هشدار هواشناسی به شهرهای شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمدرضا رحمان‌نیا معاون پیش‌بینی هواشناسی گلستان با تایید این داده ها گفت: بر اثر فعالیت سامانه پرفشار که طی ساعات آینده مناطق شمالی از جمله گلستان را تحت تاثیر قرار می دهد، ارتفاع موج در دریای خزر به ۲۵۰ سانتیمتر خواهد رسید که فعالیت ماهیگیران را دچار مشکل خواهد کرد.

وی اظهار داشت: همچنین در پی فعالیت این سامانه پرفشار از فردا شاهد بارندگی در گلستان خواهیم بود که در ارتفاعات بارش بصورت برف خواهد بود ضمن اینکه وزش باد و پدیده مه از اثرات فعالیت این سامانه است.

رحمان‌نیا با یادآوری اینکه طی چند روز اخیر گرم شدن نسبی هوا و پایدار بودن وضعیت جوی گلستان را شاهد بودیم؛ اضافه کرد: اهالی استان خود را برای بارندگی توام با کاهش دما آماده کنند.

معاون پیش‌بینی هواشناسی گلستان افزود: این سامانه پرفشار حداکثر ۲۴ ساعت در استان فعال بوده و فردا شب از استان خارج می شود اما با ورود سامانه جدید بارشی از پنجشنبه تا اواسط هفته آینده بار دیگر شاهد بارش باران و برف، کاهش دما، وزش باد شدید و مه خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید