در دیدار وزیرخارجه عمان؛

ظریف: از هر اقدامی جهت کاهش تنش‌ها در منطقه استقبال می‌کنیم

کدخبر: ۳۱۴۵۳۹
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای عمانی بر اراده جدی ایران برای گفتگو با کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد و گفت: ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه انجام پذیرد، استقبال و به آن کمک خواهد کرد.
ظریف: از هر اقدامی جهت کاهش تنش‌ها در منطقه استقبال می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان که در ایران حضور دارد، ظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری بین دو کشور در سطوح دوجانبه و چند جانبه از جمله موضوعات مورد گفتگو بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به نقش خوب و سازنده کشور همسایه عمان، روابط دو کشور را جامع و بسیار خوب توصیف کرد و از گسترش و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در همه زمینه‌ها استقبال کرد. 

ظریف با تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه به ویژه در یمن افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه انجام پذیرد استقبال و به آن کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اراده ایران برای گفتگو با همه کشورهای منطقه را جدی خواند و افزود: پویش صلح هرمز در همین راستا ارائه شد.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار شرایط منطقه‌ای را نیازمند گفتگو و تفاهم هر چه بیشتر خواند و افزود: در این زمینه برگزاری یک کنفرانس جامع و فراگیر با حضور همه کشورهای ذینفع می‌تواند مفید باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید