نگرانی مسؤولان اسرائیلی از تمرینات ارتش اردن

کدخبر: ۳۱۴۶۳۷
اقتصاد نیوز: ارتش اردن هفته گذشته با انجام تمرینات غیرعادی که در آن حمله رژیم صهیونیستی به این کشور شبیه سازی شده بود، موجب نگرانی مسؤولان اسرائیلی شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)،  در این رزمایش عملیات دفاعی با هدف توقف حمله به اردن شبیه سازی شد و در آن با استفاده از تانک‌ها، جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها و سلاح‌های مختلف، مقابله با نیروهای پیشگام دشمن و تخریب پل‌هایی که ممکن است از آنها به عنوان گذرگاهی برای ورود به خاک اردن استفاده شود، شبیه‌سازی شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: این رزمایش به شکل گسترده‌ای در رسانه‌های اردن بازتاب داشت و به نظر می‌رسد این رزمایش حامل پیام سیاسی برای اسرائیل در مورد عمق بحران موجود در روابط دو طرف است.

همچنین این شبکه عبری زبان اعلام کرد: عبدالله دوم، پادشاه اردن با لباس نظامی در این رزمایش حضور داشت و شاهد تمرینات بود، علاوه بر او تعداد زیادی از مسؤولان عالی رتبه دولت و پارلمان اردن نیز حضور داشتند.

این شبکه تلویزیونی افزود: با وجود اینکه هیچ گونه اشاره مستقیمی به حمله اسرائیل در این تمرینات نشد اما رسانه‌های اردنی هدف از مانور یاد شده را توقف حمله نیروهای زرهی بیگانه از سمت غرب شامل انفجار پل‌های روی رودخانه اردن برای جلوگیری از استفاده نیروهای دشمن دانستند.

در ادامه این گزارش عنوان شد: برخی از کارشناسان اردنی در این مورد اظهار کردند که در طول ۲۰ سال گذشته شاهد تمرین مشابهی نبوده‌اند و این اتفاقی غیرعادی و حاکی از عمق بحران فعلی با اردن است.

این تمرینات با اشاره به "نبرد کرامت" در سال ۱۹۶۸ که در آن نیروهای ارتش اشغالگر به پایگاه جنبش فتح به ریاست یاسر عرفات واقع در روستای "کرامة" اردن حمله کردند، "شمشیرهای کرامت ۲۰۱۹" نامیده شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید