روند آلودگی جهان به دی اکسید کربن کند شد

کدخبر: ۳۱۴۸۸۲
اقتصاد نیوز:نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد با وجود در جریان بودن ادامه آلودگی جهان به گاز دی اکسید کربن ، این روند تا حدی کند شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، اگر چه صنایع مختلف هنوز هم مقدار زیادی گاز دی اکسیدکربن را در جو زمین پراکنده می‌کنند، اما سرعت این کار در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است.

تحقیقاتی که در این زمینه توسط یک گروه بین المللی از دانشمندان در قالب طرح جهانی کربن انجام شده، نشان می‌دهد در سال 2019 چین و هند از جمله بزرگترین تولیدکنندگان گاز دی اکسیدکربن بوده‌اند.

بر همین اساس، در سال 2019 حدود 40.57 میلیارد تن گاز دی اکسیدکربن در جو کره زمین منتشر شده است که به معنای تولید 255 میلیون تن دی اکسیدکربن اضافی در مقایسه با سال 2018 است. به عبارت دیگر حدود 0.6 درصد در یک سال اخیر بر میزان دی اکسیدکربن منتشر شده در جو کره زمین افزوده شده است.

در سال‌های گذشته میزان رشد سالانه انتشار گاز دی اکسیدکربن در جو زمین از 2.1 تا 1.5 درصد در نوسان بوده است. اما از چهار سال قبل پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شد و این رشد کندتر شد.

انتشار مرتب گاز دی اکسیدکربن در جو کره زمین باعث شده تا دمای کره زمین حدود 1 درجه سانتیگراد افزایش یابد و این امر زنگ‌های خطر را برای ساکنان کره زمین به صدا درآورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید