استعفای دیپلمات انگلیسی در واشنگتن

کدخبر: ۳۱۵۲۴۹
اقتصادنیوز؛ الکساندرا هالهال، دیپلمات ارشد بریتانیایی در واشنگتن از سمت خود استعفا داد.
استعفای دیپلمات انگلیسی در واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ یک دیپلمات ارشد بریتانیایی در واشنگتن از سمت خود استعفا داد. وی گفت که نمی‌خواهد درباره برگزیت «به انتشار حقایق نصفه‌نیمه» بپردازد، آن هم برای دولتی که دیگر به آن اعتماد ندارد. این خبر را شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز گذشته -‌جمعه- گزارش داد. 

این در حالی است که شهروندان بریتانیایی بناست روز ۱۲ دسامبر در انتخابات سراسری شرکت کنند. 

سی‌ان‌ان گزارش داد که «الکساندرا هالهال»، مشاور برگزیت در سفارت بریتانیا در واشنگتن، در نامه‌ای به تاریخ سوم دسامبر اعلام کرد که مقامش «به طور شخصی غیرقابل‌تحمل شده و از منظر حرفه‌ای توجیه‌ناپذیر است».

در متن این نامه آمده است: «به‌شدت نگران شیوه‌ای هستم که رهبران سیاسی از طریق آن می‌خواهند برگزیت را به سرانجام برسانند و نسبت به پیشه کردن صداقت، حتی با شهروندان‌مان و چالش‌هایی که برگزیت به دنبال دارد، بی‌میلی نشان می‌دهند.»

وی در ادامه افزود: «اگر کشورمان بنا ندارد به ماهیت ارزش‌های ما وقعی بگذارد، این امر کار ما را در زمینه پیشبرد دموکراسی و اعمال قانون را سخت‌تر می‌کند».

در ادامه نامه وی آمده است: «اکنون در مرحله‌ای از زندگی‌ام هستم که ترجیح می‌دهم بهتر از وقتم بهره ببرم تا آن‌که حقایقی نصفه‌نیمه را از جانب دولتی که به آن اعتماد ندارم، نشر دهم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید