ایران و آمریکا دو زندانی را مبادله کردند؛

آزادی «مسعودسلیمانی» از آمریکا و «ژائو ونگ» از ایران

کدخبر: ۳۱۵۲۵۷
اقتصادنیوز؛ همزمان با سفر محمدجواد ظریف به زوریخ و آزادی مسعود سلیمانی پس از یک سال حبس در آمریکا، کاخ سفید نیز در بیانیه ای آزادی شهروند این کشور که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بود را تایید کرد.
 آزادی «مسعودسلیمانی» از آمریکا و «ژائو ونگ» از ایران
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین؛ مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.با تلاش ها و پیگیری های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاههای ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و تا ساعات آینده وارد میهن خواهد شد.
دکتر سلیمانی از زندان آمریکا آزاد شد/عکس

 

در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی " ژائو ونگ " شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

ژیو وانگ هم از طرف ایران آزاد شد

منابع آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید در بیانیه ای آزادی ژیو وانگ شهروند این کشور که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بود را تایید کرد. 

ژیو وانگ هم از طرف ایران آزاد شد

کاخ سفید در بیانیه ای آزادی شهروند این کشور که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بود را تایید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید