چرا شکم و پهلو دیرتر از بقیه نقاط بدن لاغر می شوند؟

کدخبر: ۳۱۵۲۸۲
اقتصاد نیوز:راه خلاص شدن از چاقی شکم و پهلو تنها نخوردن و رژیم غذایی نیست زیرا علت اصلی ایجاد چربی های شکم عادات روزانه ای است که انجام می دهید و باعث افزایش وزن تان می شوند.
چرا شکم و پهلو دیرتر از بقیه نقاط بدن لاغر می شوند؟

به گزارش اقتصاد نیوز، مهسا انصاری کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به ایرنا گفت:متاسفانه نمی توان مشخص کرد که وزن دقیقا از چه نقطه ای کم شود. محل کم شدن وزن در بدن بستگی به ژنتیک، سطح هورمون، سن و استرس دارد. داشتن مقدار زیادی چربی در منطقه میانی بدن خطر دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و به طور کلی مرگ را افزایش می دهد.

1- ژنتیک می تواند کار را سختتر کند: برخی افراد به صورت ژنتیکی چربی اطراف شکمشان زیاد است، برخی چربی های اطراف ران و باسن، مردها و خانم ها پس از یائسگی نیز چربی اضافه را اطراف معده ذخیره می کنند. اگر خانواده تان با کاهش وزن میان تنه مشکل داشتند، ممکن است شما نیز مانند آنها این مشکل را داشته باشید. ولی نباید ناامید شوید چون با تلاش می توان به ژنتیک نیز پیروز شد.

2- هورمون و سطح استرس: استروژن ذخیره سازی چربی در پایین تنه را افزایش می دهد. به همین دلیل است که خانم ها پس از یائسگی محل ذخیره چربی شان تغییر می کند. تنها مقداری تغییر در سطح کورتیزول، تیروئید، انسولین یا هورمون های آدرنال می تواند روی سوخت و ساز بدن و نحوه ذخیره چربی تاثیر بگذارد. خارج شدن سطح هورمون ها از تعادل می تواند روی سرعت کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

3- تغییر نوع ورزش: ورزش در کنار برنامه غذایی علاوه بر کمک به کاهش وزن مناسب از بافت های عضلانی بدن نیز محافظت می کند. گاهی با وجود ورزش و رژیم غذایی مناسب باز هم کاهش وزن متوقف می شود، در این مواقع شاید بهتر است نوع ورزش خود را تغییر دهید. ورزش هوازی بسیار کالری سوز است و می تواند روی سلامت قلب تاثیر داشته باشد. در کنار آن می توانید ورزش قدرتی نیز داشته باشید تا بتوانید در کاهش چربی شکم موفق تر باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید