براساس اعلام سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ؛

روس‌ها از کلیه مسابقات ورزشی محروم شدند/ المپیک 2020 و جام‌جهانی 2022 بدون پرچم روسیه

کدخبر: ۳۱۵۵۹۹
اقتصادنیوز؛ براساس اعلام سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) روسیه به مدت چهار سال از حضور در کلیه رویدادهای ورزشی معتبر محروم شد.
روس‌ها از کلیه مسابقات ورزشی محروم شدند/ المپیک 2020 و جام‌جهانی 2022 بدون پرچم روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ این بدان معنا است که پرچم و سرود ملی روسیه در رویدادهایی همچون المپیک ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۲ جایی نخواهد داشت.

اما ورزشکارانی که بتوانند ثابت کنند که از رسوایی دوپینگی مسکو مصون مانده‌اند، قادر خواهند بود تا زیر پرچمی بی‌طرف در این رویدادها حضور داشته باشند.

کمیته اجرایی وادا در جلسه‌ای که در لوزان سوئیس تشکیل داد، به طور متفق القول این تصمیم را اتخاذ کرد.

تصمیم مذکور بدنبال اعلام عدم پاییندی سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه به قوانین وادا مبنی بر دستکاری اطلاعات تحویل داده شده به بازرسان وادا در ژانویه ۲۰۱۹، گرفته شد.

وادا گفته است که سازمان ضد دوپینگ روسیه برای فرجام‌خواهی علیه محرومیت ۲۱ روز فرصت دارد. در صورت این اقدام، پرونده مذکور به دادگاه حکمیت ورزش (کاس) ارجاع داده خواهد شد.

با وجود محرومیت مذکور، تیم ملی روسیه می‌تواند در یورو ۲۰۲۰ حضور داشته باشد. در جریان این تورنمنت سن پترزبورگ یکی از شهرهای میزبان است. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از حیث قوانین با دوپینگ و تخطی از آنها در زمره نهادهای برگزار کننده رویدادهای ورزشی بزرگ محسوب نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید