بررسی گزارش تخلفات خودروسازی‌ها در کمیسیون اصل نود

کدخبر: ۳۱۵۶۸۱
اقتصادنیوز : نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی گزارش تخلفات خودروسازی‌ها در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به جلسه عصر امروز(دوشنبه) کمیسیون اصل نود گفت: گزارش مربوط به تخلفات خودروسازی‌ها در این جلسه قرائت و مقرر شد بعد از بررسی جزئیات آن از سوی اعضای کمیسیون، در جلسه دیگری به رأی گذاشته شود تا به صحن علنی ارجاع شود.

وی با اشاره به برخی از تخلفات خودروسازی‌ها گفت: سایپا طبق قانون ۱۸۸ هزار مجوز پیش فروش خودرو داشته در حالی که یک میلیون و  ۱۸۸ هزار خودرو پیش فروش کرده و شرکت ایران خودرو نیز شرایط مشابهی دارد. از سوی دیگر خودروسازان برای تهیه قطعات صرفا از قطعه‌سازان خاص و محدودی استفاده می کردند در حالی که باید با انجام مناقصه و فراخوان عمومی این اقدام صورت می‌گرفت.

امیر حسنخانی اضافه کرد: بعد از اینکه خودروهای پیش فروش شده تحویل خریداران نشد و در مقطعی نیز قیمت خودرو خلاف قرارداد افزایش یافت، باعث شد شاکیان زیادی به کمیسیون اصل نود مراجعه کنند البته خودروسازی کشورمان با مشکلات دیگری نیز همچون عدم امنیت خودرو و میزان آلایندگی مورد انتقاد است که در گزارش کمیسیون به آن اشاره شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به دستورکار دیگر کمیسیون اصل نود گفت: طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی شرکت‌هایی که جوجه در اختیار مرغداری‌ها قرار می‌دهند باید با نسبت‌های معینی از نژادهای مشخصی این اقدام را صورت دهند اما عده‌ای از مرغداران به خصوص از استان اردبیل نسبت به شرکت زربال شکایت داشتند که میزان نژادهای تحویل داده شده طبق مصوبه وزارت جهاد نبوده و آنها را دچار خسارت کرده است. لذا در جلسه‌ای که با حضور مسئولان این شرکت برگزار شد این موضوع بررسی و راهکاری برای ایجاد سامانه شفاف‌سازی نحوه توزیع جوجه و مرغ میان مرغداری‌ها از سوی شرکت زربال ارائه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید