5 خوراکی برای افرادی که می خواهند جوان بمانند

کدخبر: ۳۱۵۹۵۰
بسیاری از افراد مایلند بدون نیز به استفاده از دارو و موارد شیمیایی جوان بمانند. این تمایل را می توان با ورزش و تغذیه مناسب تا حد زیادی تامین کرد. درواقع تغذیه نقشی موثر در سلامت افراد ایفا می کند.
5 خوراکی برای افرادی که می خواهند جوان بمانند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب، با مصرف برخی از خوراکی ها می توان سلامت خود را تا حد زیادی تامین و سالم تر ماند:

 بادام

بادام می تواند نقشی موثر در  درخشان تر کردن چهره ها و لایه برداری ایفا کند. یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین E و چربی های سالم به شما کمک می کند تا چهره ای جوان تر داشته باشید. درواقع با چربیهای بیوتین ، مس ، ویتامین E و چربی های اشباع نشده چهره شما نرم ، شفاف و بدون چروک خواهد بود.

روغن زیتون

یکی از پایه های اساسی رژیم مدیترانه ای ، روغن زیتون است و  یک مطالعه جدید توسط مجله پزشکی قلب و عروق ایالات متحده نشان می دهد که مصرف منظم روغن زیتون بر بیماریهای قلبی از جمله بیماری عروق کرونر ، بیماری شریان محیطی و نارسایی مزمن قلب تأثیر مثبت بگذارد و از همه مهمتر باعث شود جوان تر بمانید.

گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از اسپرمیدین هستند که مطابق مطالعات مختلف قدرت زیادی برای  کاهش فشار خون دارد. فشار خون پایین با کاهش خطرات بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس مرتبط است ، بنابراین حفظ ویتامین های بدن در محدوده سالم یک ضرورت است.

هویج

هویج سرشار از کاروتنوئیدها است ، ترکیبی که ممکن است روند پیری را کندتر کند. افزایش مصرف مواد غذایی سرشار از کاروتنوئید با افزایش تولید کلاژن مرتبط است. کلاژن برای پوست سالم و تغذیه شده ضروری است ، بنابراین حتماً در رژیم روزانه خود مصرف هویج  را بگنجانید تا چهره ای درخشان تر داشته باشید.

پرتقال

پرتقال نقشی موثر در جوانسازی پوست دارد. چرا که پرتقال سرشار از ویتامین C است، که به رخشندگی و شادابی پوست کمک می کند. بعلاوه ، مرکبات پر از همان ترکیبات کاروتنوئیدی است که هویج ها دارند ، که در تولید کلاژن مؤثر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید