هرگز بیش از ۹ ساعت نخوابید

کدخبر: ۳۱۶۲۵۰
اقتصاد نیوز:محققان دریافته‌اند که خواب بیش از ۹ ساعت می‌تواند تاثیرات خطرناکی بر سلامت افراد داشته باشد.
هرگز بیش از ۹ ساعت نخوابید

 به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دریافتند افرادی که شبانه ۹ ساعت یا بیشتر می‌خوابند، ۲۳ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از هشت ساعت می‌خوابند، دچار سکته مغزی می‌شوند.

طی تحقیقات انجام شده افراد بالای ۶۰ سالی که بیش از ۹۰ دقیقه در طول روز می‌خوابیدند، ۲۵ درصد بیشتر از افرادی که چرت می‌زدند و یا اصلاً چرت نمی‌زدند، دچار سکته مغزی شده‌اند.

نتیجه این مطالعات که در مجله Neurology منتشر شده است، ۳۱۷۵۰ نفر را در چین با میانگین سنی ۶۲ سال درگیر کرده است.

دکتر شیائومین ژانگ، محقق اصلی این مطالعه، معتقد است: تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی ارتباط میان خواب‌های طولانی در شب با افزایش خطر سکته مغزی لازم است، اما مطالعات قبلی نشان داده است که خوابگر‌های طولانی، تغییرات نامطلوبی در میزان کلسترول خون و افزایش دور کمر دارند و خطر سکته مغزی را بالا می‌برند. 

بیشتر بخوانید:  اختلال پرخوابی و راهکار‌های درمانی + دستورات طب سنتی

شرکت کنندگان در این تحقیق به طور متوسط ​​شش سال مورد مطالعه قرار گرفتند و در این مدت یک میلیون ۵۵۷ مورد سکته مغزی وجود داشته است. در میان شرکت کنندگان هشت درصد مردم بیش از ۹۰ دقیقه چرت می‌زنند و ۲۳ درصد آن‌ها شبانه ۹ ساعت یا بیشتر می‌خوابند.

پس از خواب موارد دیگری مانند فشار خون بالا، دیابت و استعمال دخانیات از عوامل موثر در بروز سکته مغزی شناخته شده‌اند. در این مطالعه کیفیت خواب افراد نیز مورد مطالعه قرار گرفت. در نتیجه این مطالعات، سالانه یک درصد از افرادی که خواب طولانی دارند، دچار سکته مغزی می‌شوند و این در حالی است که درصد افراد با خواب متوسط و کم، ۰.۷ درصد است. این نتایج، اهمیت مدت زمان خواب و حفظ کیفیت خواب، به ویژه در میانسالی و سالمندان را برجسته می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید