«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر:

با امارات مذاکره‌ای نداشته‌ایم

کدخبر: ۳۱۶۳۲۸
اقتصادنیوز؛ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در یک مصاحبه گفت‌وگو با امارات را تکذیب کرد و گفت این کشور فعلا بر مذاکره با عربستان سعودی متمرکز است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛  «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر می‌گوید این کشور با امارات عربی متحده گفت‌وگویی نداشته است و مذاکرات این کشور برای پایان دادن به اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس فعلا به گفت‌وگو با عربستان سعودی محدود است. 

وزیر خارجه قطر: با امارات مذاکره‌ای نداشته‌ایم

آل ثانی در مصاحبه‌ای که امروز در پایگاه «بلومبرگ» منتشر شد، گفت: «در حال حاضر گفت‌وگوی ما با عربستان سعودی است. فکر می‌کنیم که در مراحل بعدی به بقیه [کشورها] هم بپردازیم.»

عربستان، امارات، بحرین و مصر از سال ۲۰۱۷ به صورت ناگهانی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و این کشور را در محاصره اقتصادی قرار دادند. این چهار کشور دوحه را به حمایت از تروریسم و داشتن روابط نزدیک با ایران و اخوان المسلمین متهم کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر حرکت این کشورها به سمت حل اختلافات با قطر منتشر شده است. آل ثانی امروز با تأیید گفت‌وگوهایش با مقام‌های سعودی، گفت در روند حل اختلاف در شورای همکاری خلیج فارس «کمی پیشرفت» صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید