قطر: موضع ما درباره برجام همان موضع اروپاست / شرط دوحه برای پذیرش معامله قرن

کدخبر: ۲۷۰۸۶۰
اقتصادنیوز؛ وزیر خارجه قطر گفت: موضعگیری ما نسبت به توافقنامه‌ هسته‌ای ایران همان موضعگیری اروپایی‌هاست، ما از این توافق حمایت می‌کنیم و نمی‌خواهیم در منطقه رقابت تسلیحات هسته‌ای به راه بیفتد.
قطر: موضع ما درباره برجام همان موضع اروپاست / شرط دوحه برای پذیرش معامله قرن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفتگو با روزنامه "گاردین" انگلیس اظهار کرد: جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به من اطلاع داد که طرح صلح اسرائیل و فلسطین ظرف چند هفته آماده خواهد شد.

آل ثانی گفت: من به کوشنر اینگونه پاسخ دادم، تا زمانی که طرح صلح شامل مرزهای سال ۱۹۶۷ و حق بازگشت پناهجویان فلسطینی و نیز معرفی شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین نباشد، قطر به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد.

وزیر خارجه قطر افزود: اگر کشورها گام‌هایی برای اصلاح و کاهش تنش‌ها بر ندارند، سیاست قطب‌بندی و سرکوب در خاورمیانه به بی‌ثباتی بیشتر منطقه منجر خواهد شد.

کوشنر از یکشنبه سفری به منطقه خلیج فارس شامل پنج کشور را آغاز کرده که هدف از آن بررسی طرح صلح فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها موسوم به "معامله قرن" است.

مساله خاشقجی

این مسئول وزارت خارجه قطر درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی نیز گفت: آنچه برای خاشقجی اتفاق افتاد، جنایتی وحشیانه بود و خانواده او به پاسخ نیاز دارند و باید بدانند چه اتفاقی برای وی افتاده است.

آل ثانی در ادامه ابراز امیدواری کرد که عربستان با تحقیقات سازمان ملل که اقدامی بین‌المللی زیر نظر قوانین بین‌المللی است، همکاری کند.

همکاری با ایران

وی درباره روابط دوحه با تهران گفت: موضعگیری ما نسبت به توافقنامه‌ هسته‌ای ایران همان موضعگیری اروپایی‌هاست، ما از این توافق حمایت می‌کنیم و نمی‌خواهیم در منطقه رقابت تسلیحات هسته‌ای به راه بیفتد، زیرا این مساله از نظر ما خطرناک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید