تکذیب حمایت ایران از نامزد نخست‌وزیری عراق

کدخبر: ۳۱۶۸۴۱
اقتصادنیوز: برجسته ترین نامزد احتمالی نخست وزیری عراق می‌گوید که سخن گفتن در رابطه با هرگونه حمایت ایران از او دقیق نیست.
تکذیب حمایت ایران از نامزد نخست‌وزیری عراق

به‌گزارش اقتصادنیوز، محمد شیاع السودانی، برجسته ترین نامزد احتمالی نخست وزیری عراق در گفت وگو با العربی الجدید گفت: به جز ائتلاف سائرون که رهبری آن را مقتدی صدر برعهده دارد تمام احزاب سیاسی عراق از جمله حزب حیدر العبادی با نخست وزیری من موافق هستند.

وی در بخشی از این گفت وگوی خود در پاسخ به این سوال که آیا ایران نیز از نامزد شدن شما برای تصدی منصب نخست وزیری حمایت می کند خاطرنشان کرد: سخن گفتن در رابطه با هرگونه حمایت ایران از السودانی غیردقیق است و نامزدی من یک تصمیم کاملا عراقی است.

السودانی ادامه داد: این اتهامی است که تمام کاندیداها با آن مواجه هستند و دلیل آن هم وضع موجود در عراق است.

پیش از این محافل سیاسی عراق از توافق فراکسیون‌های سیاسی برای نامزدی السودانی در پُست نخست وزیری خبر داده بودند و استعفای وی از حزب اسلامی الدعوه و فراکسیون ائتلاف دولت قانون گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال معرفی وی برای تصدی پست نخست وزیری عراق را بیشتر کرده است.

مخالفان کاندیداتوری السودانی معتقداند که السودانی پیش از این در مناصب مختلف دولتی حضور داشته و به همین دلیل نمی‌تواند نخست‌وزیری مستقل برای کشورشان باشد. او در میان مردم عراق هم مخالفانی دارد و تاکنون چندبار علیه‌اش تظاهرات برگزار شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید