چند درصد ایرانیان در یک ماه اخیر آنفلوآنزا گرفتند

کدخبر: ۳۱۶۸۴۹
اقتصادنیوز: رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: بیماری آنفلوآنزا با سرعت بالایی گسترش یافته و هم اکنون بیش از ۱۵ درصد مردم کشور را مبتلا کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا محمدرضا رضانیا طی سخنانی در همایش دانش آموزسالم، جامعه سالم که امروز سه شنبه با موضوع افزایش آگاهی در خصوص بیماری آنفلوانزا و روش های پیشگیری، درمان و اطلاع رسانی آن در کیش برگزار شد، افزود: این گونه اپیدمی ها  هر ۱۰ سال یک بار احتمال وقوع دارد که امسال در ایران یک ماه زودتر شروع شد و با سرعت بالایی در نقاط مختلف کشور گسترش یافت که در جزیره کیش به صورت حاد یا مرگ و میر در جزیره کیش دیده نشده است.

 

وی، اطلاع رسانی در حوزه سلامت و آگاه سازی جامعه از روش های پیشگیری، درمان و مراقبت های لازم را مهمترین راه کنترل بیماریهای واگیر بویژه آنفلوانزا ذکرد کرد.

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش رعایت نکات پیشگیری و موارد ایمنی را بسیار مهم خواند و با ارائه مطالبی در خصوص نوع بیماری، شرایط گسترش، نحوه درمان، دوره پنهان و شدت بیماری و راه های درمان گفت: این بیماری کشندگی بالا و دوره پنهان کوتاه مدت دو تا سه روزه دارد و با رعایت مواردی مانند شستشوی کامل دست ها، جداسازی ظروف و لوازم شخصی، پرهیز از مراودات افراد سالم با بیماران، رعایت موارد بهداشتی، زدن واکسن می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

در این همایش رییس اداره آموزش و پرورش با اشاره به تاریخچه مدارس مروج سلامت در کشورهای اروپایی افزایش شاخص های سلامت و امید به زندگی را از نتایج وجود چنین مدارسی برشمرد و گفت: در ایران نیز سالهاست که برنامه های مدارس مروج سلامت شکل گرفته است و در جزیره کیش نیز بیش از ۸۰ درصد مدارس در این بخش فعالیت دارند.

سید جواد قوامی نژاد مشارکت را راهکار اصلی و اساسی در ترویج سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: اگر تعامل سازنده بین متولیان حوزه سلامت، نهادهای مروج، آموزش و پرورش، خانواده و دانش آموزان وجود نداشته باشد دانش و اطلاعات به تنهایی نتیجه مثبتی برای جامعه ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ هزار دانش آموز در ۲۳ مدرسه دولتی، ۱۵ مدرسه غیرانتفاعی و ۱۵ مرکز پیش دبستانی جزیره در حال تحصیل هستند گفت: تعداد ۴۹۰ معلم مباحث آموزشی به ویژه در حوزه سلامت را در مدارس کیش بر عهده دارند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید