امنیتی ترین ال‌کلاسیکوی تاریخ

کدخبر: ۳۱۶۸۶۹
اقتصاد نیوز:ال‌کلاسیکوی شماره 243 یا به‌عبارتی و با احتساب بازی‌های دوستانه ال‌کلاسیکوی شماره 276 امشب از ساعت 22:3 به وقت تهران تحت تدابیر شدید امنیتی در نوکمپ برگزار می‌شود.
امنیتی ترین ال‌کلاسیکوی تاریخ

به گزارش اقتصاد نیوز،  به‌خاطر تظاهرات و ناآرامی‌های ماه‌های اخیر در کاتالونیا در اعتراض به حکم زندان برای 9 رهبر جدایی‌طلب کاتالونیا یک‌بار ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا عقب افتاده است اما این‌بار تحت هر شرایطی برگزار می‌شود. عامل تهدید این دیدار یک گروه مردمی سیاسی به نام سونامی دموکراتیک است که فعالیت‌هایش را در یک کانال تلگرامی با بیش از 400هزار عضو دنبال می‌کند. این گروه، از هواداران خود خواسته تا در روز ال‌کلاسیکو خیابان‌های اطراف نوکمپ را ببندند. با این‌حال خود آنها هم خواهان لغو این بازی نیستند چون پخش مستقیم مسابقه در بیشتر کشورهای جهان باعث می‌شود صدای آنها در ابعاد گسترده‌ای شنیده شود. حتی لاپورتا، رییس محبوب و سابق بارسلونا که از هواداران این گروه است، از آنها خواسته که کاری به بازی نداشته باشند و اجازه دهند طبق روال عادی خود برگزار شود. 

بارسلونا با یک گل دیگر تعداد گل‌های خود را در ال‌کلاسیکو به عد د400 می‌رساند که نزدیک به تعداد 403 گل رئال مادرید است. در بازی‌های لالیگا تعداد بردهای دو تیم در عدد72 برابر است اما مجموع بردهای بارسلونا به لطف دوران مسی یکی بیش از حریف است؛ 96 برد به 95 برد. بارسا در بازی‌های دوستانه هم 19 برد در برابر 4 باخت و 10 مساوی دارد. نکته اینکه زیدان در ال‌کلاسیکوهای نوکمپ هنوز نباخته و دو برد و دو مساوی دارد اما می‌داند که فصل قبل ال‌کلاسیکوها باعث اخراج لوپتگی و سولاری شد. رئال و بارسا به طور مشترک با 35 امتیاز صدرنشین لالیگا در پایان هفته 17 هستند.

آخرین بار در فصل 10-2009 چنین شرایطی وجود داشت که آن بازی را بارسای گواردیولا با دو گل برد. مسی و بنزما هم در صدر جدول گلزنان با 12 گل آمار برابری دارند. بنابراین ال‌کلاسیکو در شرایط تقریبا برابر از نظر آماری برگزار می‌شود اما رئالی‌ها علاوه بر این‌که به داور بازی یعنی هرناندس اعتراض دارند، به این معترض‌اند که بارسا 27 ساعت نسبت به آنها بیشتر استراحت کرده و علاوه بر آن رئال از والنسیا به مادرید برگشته و سپس دوباره به بارسلونا سفر کرده و اصلا فرصت تمرین و ریکاوری نداشته است. اگر ال‌کلاسیکو در تاریخ اصلی خودش برگزار می‌شد و به تعویق نمی‌افتاد، همین شرایط به ضرر بارسا بود و این آنها بودند که به‌خاطر استراحت کمتر ضرر می‌کردند. در ترکیب بارسا آرتور ملو و آلبا مصدوم‌اند و در اردوی رئال هم آزارد، خامس، واسکس، آسنسیو و مارسلو به این بازی نمی‌رسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید