ایدئولوژی کوربین را کنار نگذارید، رنگ پیروزی را نخواهید دید؛

هشدار صریح «تونی بلر» به اعضای حزب کارگر

کدخبر: ۳۱۷۰۱۲
اقتصادنیوز؛ تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس ضمن انتقاد شدید از جرمی کوربین، رهبر فعلی حزب کارگر گفت: چنانچه حزب کارگر ایدئولوژی کوربین را کنار نگذارد دیگر مهم نیست چه کسی رهبر این حزب باشد و آنها قطعا دوباره رنگ پیروزی را نخواهند دید.
هشدار صریح «تونی بلر» به اعضای حزب کارگر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس و رهبر حزب کارگر این کشور در یک سخنرانی به نامزدهای رهبری این حزب هشدار داد اگر امید به پیروزی دارند نباید درگیر خیال و اوهام شوند.

تونی بلر در این صحبت‌هایش از گفتن اینکه از کدام از یک از این نامزدها برای رهبری حزب کارگر حمایت می‌کند، خودداری کرد.

با این حال او شدیدا از جرمی کوربین، رهبر فعلی حزب کارگر انتقاد کرده و گفت: چنانچه حزب کارگر ایدئولوژی کوربین را کنار نگذارد دیگر مهم نیست چه کسی رهبر این حزب باشد و آنها قطعا دوباره رنگ پیروزی را نخواهند دید.

تونی بلر رهبر کارگر تحت رهبری کوربین را به تیم فوتبال تشبیه کرد که به گفته او "مسیرحرکت مهاجم مشخص است، هافبکش به کما رفته، دفاعش در زمین غایب بوده و در جایگاه تماشاچیان مشغول به صحبت با گروهی کوچکی از آنهاست و دروازه‌بانش نیز پشت تور دروازه دارد فیلم یکی از مهارهایش در یک بازی همراه با شکست ۹ بر صفر را در توییتر بازنشر می‌کند."

تونی بلر بحران فعلی حزب کارگر را بدتر از بحران زمان رهبری مایکل فوت در سال ۱۹۸۳ بر این حزب دانست و از فعالان حامی این حزب خواست دوباره کنترل حزب را از دست چپ‌های افراطی خارج کنند و حرکت آهسته حزب برای بازگشت به قدرت را شروع کرده و به جای افراط از خود انضباط نشان دهند و شکست‌ها را ماست مالی نکنند.

تونی بلر گفت: شکست اخیر حزب کارگر بسیار مهم است و ما نمی‌توانیم دوباره حرکت خرچنگ گونه خود در سال ۱۹۸۳ به سمت بازگشت به واقعیت را تکرار کنیم.

او هشدار داد: اگر قرار باشد ما همین مسیر را همچنان ادامه دهیم من به شما می‌گویم ۱۵ سال دیگر همچنان دولت محافظه کاران روی کار خواهد بود. حزب کارگر تنها چاره‌اش این است حزب کارگر یا باید خود را بازسازی کند یا اینکه جایگزین خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید