وزیردفاع: دشمنان درصدد توقف چرخ های صنعت کشورهستند

کدخبر: ۳۱۷۰۲۷
اقتصادنیوز : وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از مراکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید شرکت سایپا گفت: در سالی که به اسم رونق تولید نامگذاری شده دشمنان با فشار حداکثری درصدد توقف چرخ های صنعت کشور از جمله خودرو سازی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، امیرسرتیپ امیر حاتمی افزود: صنعت خودرو سازی یک صنعت مادر، اشتغال زا و مورد نیاز مردم است و وزارت دفاع برای تولید قطعات تحریمی در کنار صنایع و شرکت های خودروسازی خواهد بود.

وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح توضیح داد که  طی همکاری هایی که با شرکت سایپا انجام شد مقرر است تامین و تولید قطعاتی از خودرو که به سبب خروج شرکت های خارجی با مشکل مواجه شده است، توسط مجموعه صنعت دفاعی تولید و دراختیار این شرکت قرار داده شود.

حاتمی گفت که برابر نیاز و درخواست خودرو سازان و پشتیبانی در شرایط تحریم از سرریز فناوری و دانش درصنعت دفاعی برای  تولید قطعات گلوگاهی مورد نیاز خودرو سازان استفاده خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد مبحث تولید ملی و رونق تولید با مشکل مواجه شود.

در پایان تفاهم نامه همکاری بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و گروه خودرو سازی سایپا  برای  حمایت و پشتیبانی صنعت دفاعی از صنعت خودروسازی ملی در جهت مقابله با تحریم ها و کمک به رونق تولید و بومی سازی قطعات و وقطع وابستگی، بین معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیر عامل سایپا به امضاء رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید